بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
بهای تمام‌شده سرمایه گذاری "ثشاهد" ۱۴ درصد کاهش یافت؛

ارزش بازار "ثشاهد" در حال فرو ریختن

ارزش بازار
شرکت در انتهای آذرماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۱،۲۹۶ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۳۶۷ درصدی به مبلغ ۶,۰۵۴ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۵۲۰۶۹

شاهد+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت شاهد در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های بورسی و غیر بورسی را برابر با ۲،۹۲۳ میلیارد ریال گزارش کرده است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۱،۶۲۷ میلیارد ریال در بخش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی بوده و مابقی مبلغ آن نیز که ۱،۲۹۶ میلیارد ریال باشد در حوزه شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری شده است.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "ثشاهد" در آذرماه با رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به ماه گذشته مواجه بوده و در مقایسه با بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در سال گذشته نیز ۱۴ درصد کاهش را شاهد بوده است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "ثشاهد" در آذرماه مربوط به بخش «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» با ۶۹۵ میلیارد ریال در حوزه پذیرفته‌شده در بورس بوده و در بخش خارج از بورس نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» با ۱،۳۴۹ میلیارد ریال اختصاص‌یافته است.

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "ثشاهد" در آذرماه مربوط به بخش «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» با ۵،۲۸۱ میلیارد ریال بوده و پس‌ازآن نیز بخش «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» با ۴۴۸ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را از آن خودکرده است.

ارزش بازار ثشاهد+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: ۴۰۷ درصد افزایش سود خالص "ثشاهد"


ارزش بازار سرمایه‌گذاری در حوزه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با کاهش ۱۲ درصدی در مقایسه با ماه گذشته همراه بوده و نسبت به سال گذشته نیز ۵۱ درصد کاهش را به دنبال داشته است.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "ثشاهد" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «عمران توسعه شاهد» با ۶۹۵ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن بالغ‌بر ۵،۲۸۱ میلیارد ریال اعلام‌شده که کاهش ۱۲ درصدی را نسبت به ماه گذشته به همراه داشته و در مقایسه با سال گذشته ۵۱ درصد کاهش‌یافته است.

بیشترین ارزش بازار "ثشاهد" نیز در اختیار «عمران توسعه شاهد» با مبلغی بالغ‌بر ۵،۲۸۱ میلیارد ریال بوده و شرکت بعدی که عمده‌ترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده «بانک ایران‌ زمین» بوده که ارزش بازار سرمایه‌گذاری در این شرکت ۴۴۸ میلیارد ریال بوده است.

در حوزه صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های غیر بورسی ثشاهد نیز عمده‌ترین بهای تمام‌شده مربوط به شرکت «فرآوری و توسعه ابنیه شاهد» با ۷۰۰ میلیارد ریال بوده و شرکت بعدی نیز «شرکت سرمایه‌گذاری سعدی» با مبلغی بالغ‌بر ۶۵۰ میلیارد ریال قرار داشته است.

"ثشاهد" با سرمایه ثبت‌شده ۴,۰۰۶ میلیارد ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی شناسایی نکرده، شرکت در انتهای آذرماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۱،۲۹۶ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۳۶۷ درصدی به مبلغ ۶,۰۵۴ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
۴۰۷ درصد افزایش سود خالص
بیشترین سود حاصل این سرمایه‌گذار از فروش کجا بود؛

۴۰۷ درصد افزایش سود خالص "ثشاهد"

تصمیمات عجیب و تامل برانگیز سرمایه‌گذاران باید بررسی شود؛

عملکردی ضعیف و افت ۶۹درصدی "ثشاهد"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمپرضا زهی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
ایا سهم خود را بفروشیم ؟