بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تمام اتفاق‌های خوب با نرخ سپرده‌ها، دود می‌شود
تحولات مثبت در قیمت‌های جهانی در حال وقوع است واکنش مثبتی در بازار وجود ندارد و دلیل این امر در نرخ سود بالای سپرده هاو اوراق بدهی است که در محدوده ۲۴ درصد بوده و همچنین موضوع برجام است.
کد خبر : ۲۵۲۶۴۸

تحولات مثبت در قیمت‌های جهانی

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با اندکی رشد و افزایش ۳۰۴ واحدی معادل ۰.۰۲ درصدی به یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۳۲ واحد رسید.

سهامداران باید توجه داشته باشند که قیمت سهم‌های پرتفو به نقطه‌ای رسیده که دیگر حتی ارزش فروختن را هم ندارند اما؛ با نیم‌نگاهی به بازار‌های جهانی و تحولاتی که در آن مشاهده می‌شود در مییابیم که اتفاق‌هایی مثبت در حال رخ دادن است، حال شاید یک سوال مطرح کنید؛ چرا تمام اتفاق‌های مثبت در پرتفوی ما دیده نمی‌شود! براستی جواب سوال را باید کجا جستجو کرد؟

مهم‌ترین عدم تغییرات را باید در بانک‌مرکزی و سود‌هایی دید که از زیر میز آقای رئیس‌کل بیرون می‌آید؛ بنابراین در درجه اول نرخ سود بالای سپرده‌های خاص و اوراق بدهی را باید دلیل این موضوع دانست که در محدوده تقریبی ۲۴ درصد بوده و البته حالا که صحبت از برجام است و اینکه توافق در دسترس قلمداد می‌شود!

درخصوص توافق نیز گویا باید خوش‌بین بود اما؛ در بهترین حالت خوش‌بینی نیز باید بدبینی خودمان را داشته باشیم؛ دلیل این خوش‌بینی‌ها نیز برای آن بود که شرایط اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت و رشد اقتصادی ایران افزایش خواهد یافت و در این فضا بورس نیز می‌تواند در سایه رشد اقتصادی بهتر، تقویت شود.

سهامداران نباید فراموش کنند که شاخص کل که اخیرا کانال نزولی ۶ ماهه اخیر را شکسته بود نتوانست خود را در سطوح بالای ۱/۴۰۰ میلیون واحد تثبیت کند و مجددا به سمت داخل کانال نزولی مورد اشاره لغزیده است و لذا روز‌های معاملاتی پیش رو مهم ارزیابی می‌شوند.

قیمت دلار باز هم کاهش یافت

دلار روز گذشته با کاهش قیمت همراه بود به طوری که در ۲۸ هزار و ۸۷۰ تومان مورد دادوستد قرار گرفت. زیرا احتیاط معامله گران در خرید با افزایش اخبار مثبت از روند مذاکرات بیشتر شده و حجم تقاضا کاهش یافته است. سکه نیز با کاهش قیمت در ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد.

از شرق تا غرب

شاخص‌های اصلی بورس ایالات متحده کاهش یافتند. به طوری که S&P ۵۰۰ و نزدک به ترتیب ۰.۱۹ و ۰.۶۹ درصد کاهش یافتند. شاخص سهام شانگ‌های در معاملات دیروز، ۰.۱۸ درصد کاهش یافت و به ۳۵۸۰ واحد رسید. سهام Nikkei ۲۲۵ نیز در روز گذشته با کاهش ۰.۰۳ درصدی در ۲۸۴۷۹ بسته شد.

بازار قرمز رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی روز گذشته رمز ارز‌ها بار دیگر قرمز پوش شدند به طوری که بیت کوین با کاهش ۲.۴۵ درصدی به ۴۱،۹۸۲ هزار دلار رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
تا شوک تورمی جدیدی به اقتصاد وارد نشود وضعیت بورس تغییر چندانی نخواهد داشت.اگر چه ریزش شدیدی هم نمی توان متصور شد.دلیل آن هم بسیار واضح هست با ابهامات موجود در شرایط اقتصادی و سیاسی کسی حاظر نیست در شرایطی که نرخ بهره بدون ریسک ۲۴ درصد هست به بازار پول سنگین تزریق کنه.