بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
تا پایان آذرماه سال جاری اتفاق افتاد؛

افزایش ۲۴ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن

افزایش ۲۴ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن
اوراق گواهی تسهیلات مسکن در ۹ ماه گذشته رشد ۲۸ درصدی در حجم و افزایش ۲۴درصدی در ارزش معاملات داشته‌اند.
کد خبر : ۲۵۲۶۷۹

فرابورس +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در ۹ماه گذشته نشان می‌دهد طی ۱۸۲ روز معاملاتی تعداد ۴۵۱ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ورقه بهادار در ۸۰ میلیون و ۱۴۴ هزار نوبت به ارزش ۲۵ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال در بازار‌های فرابورس خرید و فروش شده است.



این مقدار، به ترتیب از افت ۱۱درصدی حجم، کاهش ۵۶درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۴۴درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس از ابتدای امسال تا پایان آذر تغییر مالکیت ۱۳۱میلیارد و ۶۰۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۹۶ هزار و ۴۱۰میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۴۶میلیارد و ۹۲۴میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۱۳هزار و ۶۷۵میلیارد ریال را تجربه کردند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۵۶ درصدی حجم و کاهش ۴۴درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت ۲۷درصدی حجم و کاهش ۷۴درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با ۹ماه نخست ماه سال ۹۹ است.

همچنین، در بازار ابزار‌های مالی نیز تعداد ۲۳میلیارد و ۷۲۸ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۲۱ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۳میلیارد ریال معامله شده است که حکایت از افزایش ۸۵۹ درصدی حجم و ۸۷۲ درصدی ارزش معاملات این بازار در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

افزون بر این، بیش از ۴۶ میلیارد و ۸۰میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۸۰۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال و ۳۱ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۲۰ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش۴۰ درصدی حجم و رشد ۲۱ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۲۸ درصدی حجم و افزایش ۲۴درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر