بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
خوب‌ها و بدهای صندوق‌ها را بشناسید؛

خروج ۶۳ میلیارد تومان نقدینگی از مختلط‌ها

خروج ۶۳ میلیارد تومان نقدینگی از مختلط‌ها
روند ورود و خروج نقدینگی در صندوق‌های مختلط طی هفته منتهی به ۱۷ دی‌ماه مجددا به رنگ سرخ درآمد با خروج ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان،  مجموع ارزش این ۲۱ صندوق به ۲ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان بالغ شد.
کد خبر : ۲۵۲۶۸۹

خروج ۶۳ میلیارد تومان نقدینگی از مختلط‌ها

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی آن‌ها اشاره کرده، همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است.

خروج ۶۳ میلیارد تومان نقدینگی از مختلط‌ها

روند ورود و خروج نقدینگی در صندوق‌های مختلط طی هفته منتهی به ۱۷ دی‌ماه مجددا به رنگ سرخ درآمد با خروج ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، مجموع ارزش این ۲۱ صندوق به ۲ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان بالغ شد.

«مشترک کوثر» تنها سبزپوش هفتگی شد

باید اشاره شود در همین ابتدا که در بخش مختلط‌ها به‌غیر از یک صندوق، تمامی صندوق‌ها مجددا نتوانستند که عملکردی سبز را در این هفته از خود برجای گذارد.

بر همین اساس، صندوق «مشترک کوثر» با ۰.۲۲ درصد تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" تک سوار سبز پوش این هفته صندوق‌های مختلط بود.

اما از آن سوی جدول و در بخش عملکرد منفی‌ها نیز می‌توان به صندوق‌هایی نظیر، صندوق «تجربه ایرانیان» با ۳.۲۶ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک آینده" و صندوق «نیکوکاری ایتام برکت» با ۲.۰۶ درصد مثبت تحت مدیریت "سبدگردان تدبیر" و صندوق «مشترک نو اندیشان» با ۲.۰۳ درصد مثبت تحت مدیریت "کارگزاری نواندیشان بازارسرمایه" اشاره داشت که وضعیت مطلوبی را در این هفته از خود برجای نگذاشتند.

عملکرد ماهانه، نصف نصف شد

نگاهی به عملکرد ماهانه این صندوق‌ها نشان می‌دهد که عملکرد ماهانه این صندوق‌ها از تماما سرخ به ۱۳ صندوق سبزپوش افزایش پیدا کرده اوضاع یک ماه گذشته این صندوق‌ها بهبود یافته است.

در بالای جدول صندوق‌های «سپهر اندیشه نوین» با ۱.۹۹ درصد مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین" و صندوق «توسعه ممتاز» با ۱.۷۱ درصد تحت مدیریت "سبدگردان مفید" قرار گرفته است.

از بخش انتهایی جدول نیز می‌توان اشاره‌ای به نام صندوق‌هایی همچون، صندوق «مشترک نو اندیشان» با ۹.۰۱ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری نواندیشان بازارسرمایه"، صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با ۴.۵۳ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و صندوق «توسعه پست بانک» با ۲.۲۱ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک توسعه صادرات" اشاره داشت.

«مشترک نو اندیشان» تنها در ۳ ماهه رتبه نخست داشت!

بهترین عملکرد سه ماهه را نیز صندوق «مشترک نو اندیشان» با ۴.۳ درصد داشته و پس‌ازآن صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با ۰.۷۷ درصد تحت مدیریت "سبدگردان مفید" قرارگرفته و از سوی دیگر، ضعیف‌ترین عملکرد نیز به صندوق «مشترک کوثر» تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" با منفی ۸.۰۹ درصد عملکرد رسید.

البته لازم به ذکر است که صندوق «مشترک نو اندیشان» در بخش عملکرد سالانه نیز با ۱۰.۸۸ درصد منفی دومین صندوق از انتهای این جدول است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
«سبدگردان الماس» و صندوق‌هایی در صدر/ ۴,۶ همت به جیب صندوق‌ها آمد
سبدگردان داریوش و کارگزاری بانک‌دی در قعر عملکرد هفتگی؛

«سبدگردان الماس» و صندوق‌هایی در صدر/ ۴,۶ همت به جیب صندوق‌ها آمد

ارسال نظر