بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
سود سپرده‌هایی که بیشتر از درآمدها بود؛

تراز منفی ۴۰ درصدی بانک پارسیان در آذرماه

تراز منفی ۴۰ درصدی بانک پارسیان در آذرماه
عمده‌ترین درآمدی که این بانک در آذرماه ثبت کرد مربوط به بخش «تسهیلات ارزی» و «مرابحه» بوده است.
کد خبر : ۲۵۲۷۹۹

بانک پارسیان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، بانک پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده از تسهیلات اعطایی طی دوره را برابر با مبلغ ۹،۷۵۳ میلیارد ریال اعلام کرده و تسهیلات وصولی طی دوره را نیز بالغ‌بر ۷۴،۰۴۱ میلیارد ریال به ثبت رساند.

مقدار سرمایه ثبت‌شده طی دوره "وپارس" مبلغی بالغ‌بر ۱۵۶,۳۴۰ میلیارد ریال اعلام شده، بانک پارسیان در آذرماه ۱۴۰۰ میزان پرداختی خود را جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۶،۱۴۸ میلیارد ریال ارائه کرد و سپرده‌های تسویه شده طی دوره بانک پارسیان طی این ماه ۱،۹۰۱،۱۷۸ میلیارد ریال گزارش شد.

عملکرد ماهانه وپارس+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: معامله قرارداد‌های اختیار معامله خرید و فروش "وپارس"


درآمد‌های "وپارس" از تسهیلات اعطایی

روند ثبت درآمدهای تسهیلات اعطایی وپارس+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، درآمد ثبت‌شده بانک پارسیان در آذرماه سال جاری نسبت به آبان ماه اُفت ۱۱ درصدی را تجربه کرد و همچنین در مقایسه با آذرماه سال گذشته نیز ۱۰ درصد کاهش درآمد را به همراه داشت همچنین درآمد شناسایی‌شده "وپارس" از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه نیز با کاهش ۲۲ درصد مواجه بوده است.

بانک پارسیان طی ۹ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی بیشترین درآمد را در اردیبهشت‌ماه با ۱۳,۸۸۸ میلیارد ریال به ثبت رساند؛ عمده‌ترین درآمدی که این بانک در آذرماه ثبت کرد مربوط به بخش «تسهیلات ارزی» و «مرابحه» به مبالغ ثبت‌شده ۳,۹۱۸ میلیارد ریال و ۲,۶۶۶ میلیارد ریال بود.

درآمدی که از بخش «تسهیلات ارزی» به ثبت رسید ۴۰درصد از کل درآمد‌های شناسایی‌شده آذرماه این بانک بوده و خرید دین نیز ۲۷درصد از کل درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد ضمن آنکه بانک پارسیان طی عملکرد ماهانه خود طی آذرماه تراز منفی ۴۰ درصدی را ثبت کرد.

سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری "وپارس"

روند سود سپرده پرداختی بانک پارسیان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، بانک پارسیان در آذرماه ۱۶،۱۴۸ میلیارد ریال پرداختی جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری داشته که نسبت به ماه گذشته ۲,۵۲ درصد کاهش داشته و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش پرداختی را به دنبال داشته، مقدار پرداختی بانک پارسیان جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری طی ۹ ماهه گذشته ۱۴۵،۲۶۲ میلیارد ریال بوده است.

بیشترین پرداختی "وپارس" طی این دوره یک‌ماهه از آن بخش «سپرده‌های بلندمدت دو‌ساله» با ۶،۴۴۶ میلیارد ریال بود و سپرده‌های تسویه شده این بانک طی دوره برابر با ۱،۹۰۱،۱۷۸ میلیارد ریال به ثبت رسید، در آذرماه نسبت سپرده‌های جذب شده به سپرده‌های تسویه شده ۰,۲۹ درصد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر