بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
معیار به مجمع رفت
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معیار صنعت پارس (سهامی عام) با نماد "معیار" در ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ در محل سالن همایش‌های هتل سیمرغ تهران برای رسیدگی به عملکرد مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ با حضور اکثریت سهامداران شرکت برگزار شد.
کد خبر : ۲۵۲۸۰۸

معیار به مجمع رفت

به گزارش بورس نیوز، با توجه به اینکه در ۱۴ شهریورماه سال جاری بلوک عمده مدیریتی شرکت توسط گروه سرمایه گذاری بین المللی ارزش و از طریق بورس خریداری شد و سهامداران خرد شاهد تغییر سهامدار عمده شرکت بوده اند، لذا اطلاع از برنامه‌های آتی معیار اهمیت این مجمع را دو چندان کرد. گزارش حاضر خلاصه‌ای از مجمع مذکور است.

معیار به مجمع رفت

هیئت رئیسه مجمع

ابتدا هیئت رئیسه مجمع توسط نمایندگان سهامدار عمده تشکیل جلسه داد. آقای بهروز خالق ویردی به نمایندگی از سوی سهامدار عمده به ریاست مجمع انتخاب و آقایان عباسعلی ارجمندی و عمار یعقوبی بعنوان ناظر‌های مجمع و آقای حمید جعفری (مدیرعامل شرکت) بعنوان منشی جلسه و دیگر اعضای هیئت رئیسه او را یاری کردند. حضور آقایان خالق و ارجمندی بعنوان چهره‌های شناخته شده بازار سرمایه شرکت نوید آن را می‌دهد که رویکرد سهامدار عمده جدید معیار معطوف به اداره حرفه‌ای شرکت در تراز شرکت‌های برتر بازار بورس کشور است.

پس از آنکه مجمع به رسمیت رسید و نمایندگان فرابورس و حسابرس و بازرس قانونی شرکت، در جایگاه قرار گرفتند مدیرعامل شرکت نسبت به ارائه گزارش عملکرد اقدام کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس (سهامی عام) در سوم خرداد ماه ۱۳۸۵ در اداره ثبت شرکت‌های تهران و در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه کشور در خصوص ارتقاء کیفی بازار سرمایه، در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۳۸۹ به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد.

در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ سهام دار عمده شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس تغییر یافت و گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش با در اختیار داشتن بیش از ۵۰ درصد از سهام شرکت و بعنوان سهام دار عمده معرفی گردید. با توجه به فعالیت گسترده و فعال این گروه در بخش‌های صنعتی و معدنی وظیفه تامین مالی و سرمایه گذاری در پروژه‌های صنعتی متنوع بعهده معیار است.

چشم انداز این شرکت تبدیل شدن به بزرگترین شرکت سرمایه گذاری بخش خصوصی بازار بورس ایران تا سال ۱۴۱۰ است و شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس ماموریت دارد تا بعنوان مجموعه‌ای فعال در بخش‌های صنعت، معدن و خدمات با بکارگیری سرمایه انسانی شایسته، از طریق ایجاد و بهبود سبد سرمایه گذاری ها، ضمن پرداخت سود نقدی مستمر؛ دارایی‌های سهامداران را حفظ و ارتقاء بخشد. شرکت‌های صنعتی پارس گستر نیزار و مجتمع فولاد سازی نیزار پارس مرصاد از جمله شرکت‌های تابعه معیار است.

در ادامه پس از قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت، توضیحات مدیرعامل ارائه و به سوالات سهامداران جزء شرکت که در جلسه حاضر بودند، پاسخ داده شد. بعلاوه آقای خالق از سید علیرضا عظیمی پور رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس و نماینده سهامدار عمده دعوت کرد تا محور‌های اصلی برنامه‌های آتی شرکت را به اطلاع سهامداران برساند.

معیار به مجمع رفت

عظیمی پور نیز یکی دیگر از چهره‌های شناخته شده بازار سرمایه کشور است که طی ۲۰ سال گذشته مسئولیت هلدین گهای بزرگی را برعهده داشته است. در سوابق وی می‌توان به مدیرعاملی شرکت کربن ایران با نماد شکربن و شرکت فناوری اطلاعات خوارزمی با نماد مفاخر اشاره کرد. همچنین وی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا بزرگترین هلدینگ صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

عظیمی پور در سخنان خود از پیاده سازی اصول حکمرانی شرکتی خبر داد و رویداد‌های سال مالی جاری (از مهر ماه ۱۴۰۰ به بعد) را شامل موارد زیر اعلام کرد:

-انتشار گزارش عملکرد سه ماهه اول سال مالی جاری در تاریخ ۱۸ دیماه ۱۴۰۰ پیش از پایان مهلت قانونی

-پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به معیار توسط گروه ارزش جهت توسعه فعالیت‌ها

-ایجاد پرتفو سهام با بهای تمام شده ۱۷۱ میلیارد ریال در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ با ارزش روز ۲۳۷ میلیارد ریال

-انعقاد قرارداد با بازارگردان سهم توسط سهامدار جدید

-تجهیز دفتر اصلی جدید شرکت

-طراحی جدید نشان تجاری معیار

-بررسی فرصت‌های جدید سرمایه گذاری

-اخذ پروانه بهره برداری دائم توسط شرکت شهرک‌های صنعتی

-راه اندازی وبسایت اطلاع رسانی

-خرید و راه اندازی سامانه امور سهام سهامداران

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس با تاکید بر اینکه شرکت اطلاعات خود را فقط از طریق کدال به اطلاع سهامداران خواهد رساند، اعلام کرد که معیار در فصل جدید فعالیت خود و با توجه به عضویت در گروه ارزش برنامه‌های توسعه‌ای به شرح زیر را در دستور کار قرار دارد:

•افزایش سرمایه
•توسعه شرکت شهرک‌های صنعتی پارس گستر نیزار
•تعیین تکلیف پروژه مرصاد
•سرمایه گذاری در طرح‌ها و واحد‌های صنعت فولاد
•سرمایه گذاری در طرح‌های فرآوری مواد معدنی
•سرمایه گذاری در طرح‌های دانش بنیان و مراکز نوآوری
•ارائه خدمات مالی متنوع در بازار سرمایه و مالی کشور
•ارتقای جایگاه شرکت در فرابورس

تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه

پس از استماع گزارش فعالیت هیات مدیره در رابطه با عملکرد و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت در خصوص صورت‌های مالی برای دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ و بحث و تبادل نظر و انجام مذاکرات لازم تصمیمات زیر با اکثریت آرا اتخاذ شد:

۱-صورت‌های مالی شرکت (تلفیقی و اصلی) شامل صورت سود و زیان، صورت وضعیت مالی، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان‌های نقدی برای سال منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ با اکثریت آراء حاضرین مورد تصویب مجمع قرار گرفت.
۲-معاملات مشمول موضوع ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت مربوط به دوره مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ مورد تایید و تنفیذ مجمع قرار گرفت.

۳-روزنامه اطلاعات بعنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌ها و اطلاعیه‌های شرکت تعیین شد.

۴-موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهیافت و همکاران بعنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی (اصلی) شرکت و موسسه حسابرسی آرقام نگر آریا را به عنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب شد.

۵-حق الزحمه حسابرس و بازرس قانونی شرکت (بررسی اجمالی شش ماهه و حسابرسی پایان سال) جمعا مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال به طور نا خالص تعیین شد.

۶-حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره به ازای حداقل یک جلسه در ماه مبلغ ۳۰ میلیون ریال به طور ناخالص تعیین شد.

۷-پس از بحث و بررسی بر اساس رای گیری به عمل آمده، اشخاص حقوقی شامل شرکت گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش، شرکت شهرک‌های صنعتی پارس گستر نیزار، شرکت مادکوش، شرکت مادشیمی و شرکت فولاد پارس آرین نیزار با اکثریت نسبی آراء به سمت اعضای هیئت مدیره برای مدت دو سال انتخاب شدند که با امضا ذیل صورتجلسه، قبولی سمت خود را اعلام کردند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ترکیب هیات مدیره
با اعلام شرکت سرمایه گذاری معیار پارس؛

ترکیب هیات مدیره " معیار " تغییر کرد

عرضه ۴۵ درصدی سهام مدیریتی کنترلی
در بازار پایه فرابورس انجام می‌شود؛

عرضه ۴۵ درصدی سهام مدیریتی کنترلی "معیار ۴"

ارسال نظر