بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بهبود قطعی بازار نیازمند تغییر نرخ بهره
بهبود بازار نیازمند تغییر جهت سیاستگذار پولی و دولت در حوزه نرخ بهره از سطوح ۲۰ الی ۲۴ درصدی به محدوده تقریبا ۱۵ درصدی است.
کد خبر : ۲۵۲۹۲۸

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران در معاملات روز گذشته با افزایش ۱۹۴۸ هزار واحدی به ارتفاع یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۰.۳۷ درصد افزایش یافت.

همچنین، ارزش کل معاملات بازار سرمایه ۴.۵۶ هزار میلیارد تومان بود که ارزش معاملات خرد ۲.۴۵ هزار میلیارد تومان بود.

نماد‌های "فولاد"، "خودرو"، "وبملت" بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل "فارس"، "شپدیس" و "تاپیکو" بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

افت شاخص در نزدیکی خط میانی کانال نزولی ۶ ماهه در محدوده ۱/۳۳۶ میلیون واحد متوقف شد و رشد کوچکی را از خود نشان داد.

همچنان بهبود بازار نیازمند تغییر جهت سیاستگذار پولی و دولت در حوزه نرخ بهره از سطوح ۲۰ الی ۲۴ درصدی به محدوده تقریبا ۱۵ درصدی است.

اونس جهانی طلا افزایش یافت

اونس جهانی طلا در معاملات روز گذشته با افزایش ۱۲ دلاری به ۱۸۱۳ دلار رسید و این در شرایطی است که دیروز اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا کاهش یافت و تقاضا را برای اونس افزایش داد.

دلار در محدوده ۲۸ هزارتومان

قیمت دلار دیروز در بازار آزاد در سطح ۲۸ هزار و ۲۰۰تومان نرخ گذاری شد و پس از چند روز که اخبار مثبتی از روند مذاکرات به گوش می‌رسید و بازار ارز نیز به این اخبار واکنش نشان داد، از روز گذشته این بازار واکنش خاصی از خود نشان نداده است. سکه، اما در معاملات روز گذشته با اندکی نوسان در سطح ۱۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان قرار گرفت.

از شرق تا غرب

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده در معاملات دیروز با نوسانات مثبت در حال معامله بودند. به طوری که داوجونز فقط ۳۰ واحد افزایش یافته، S&P ۵۰۰ و نزدک نیز به ترتیب ۰.۹۱ درصد و ۰.۳۹ درصد افزایش یافتند.

شاخص Nikkei ۲۲۵ در معاملات روز گذشته ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۸۲۲۳ واحد رسید و شاخص سهام شانگ‌های کامپوزیت تحت تاثیر زیان شرکت‌های مرتبط با مصرف کننده و فناوری، ۰.۷۳ درصد کاهش یافت به ۳۵۶۷ واحد رسید.

نفت هم روند صعودی داشت

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته با افزایش ۳.۰۲ درصدی به قیمت ۸۳.۴۶ دلار در هر بشکه رسید و این در حالی است که طبق بررسی پلاتس آنالیتیکس پیش بینی شده تقاضای آسیا برای نفت به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ رشد کند

معاملات رمزارز‌ها با رشد همراه شد

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها افزایش یافتند به طوری که بیت کوین با رشد ۲.۳۹درصدی به سطح ۴۲ هزار دلار بازگشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
سود مطمئن بالای تضمینی با این نااطمینانی های اقتصاد گلوی بازار را می فشارد