بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سنگ اندازی مجلس در بازار سرمایه

سنگ اندازی مجلس در بازار سرمایه
اگر قرار باشد تایید صلاحیت اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل ناشران را به سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار کنیم، بعید نیست که مشکلات بازار سرمایه تشدید شود و دچار گرفتاری های دیگری شویم.
کد خبر : ۲۵۲۹۷۸

سنگ اندازی مجلس در بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، اگرچه در یک سال گذشته نمایندگان مجلس بارها در مورد حمایت از بازار سرمایه شعارهایی سر داده‌اند؛ اما در عمل برخی سنگ اندازی ها و مقاومت های مجلس با حذف قیمت گذاری های دستوری، با این شعارها سازگاری ندارد.

حمید پهلوان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: مهمترین رویکردی که می تواند در بلندمدت به رفع مشکلات بازار سرمایه ما کمک کند، احترام به مالکیت خصوصی است. بسیاری از اقدامات تصمیمات سیاست گذاران، حتی دستورالعمل هایی که این روزها صادر می شود.

وی ادامه داد: به نوعی دست درازی به منافع سهامداران شرکت های خصوصی است و اگر نگاه سیاست گذاران و قانونگذاران ما نسبت به مالکیت در بخش‌ خصوصی تغییر کند، بسیاری از مشکلات بازار سرمایه برطرف خواهد شد.

پهلوان افزود: در کشور ما اگرچه هدف سیاست گذاران، حمایت از معیشت مردم است؛ ولی معمولا برای بخش خصوصی حریمی قائل نیستند و با طرح شعارهای پوپولیستی، منابع سهامداران شرکت‌های خصوصی قربانی تصمیمات غیر کارشناسانه سیاستگذاران می‌شود و این نگرش نه فقط به سهامداران شرکت های خصوصی بلکه به تمامی مردم آسیب می رساند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه در رابطه با انتقاداتی که این روزها به انتصاب یک مدیرعامل غیر متخصص در هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس مطرح شده و انتظار مداخله سازمان بورس در تایید صلاحیت مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره ناشران را ایجاد کرده، گفت: این انتظار سهامداران که مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ها و صنایع بورسی، باید واجد شرایط حرفه‌ای و تخصصی باشند تا توان توسعه فعالیت های بنگاه اقتصادی و نیز حفظ حقوق سهامداران و تحقق بازدهی حداکثری را داشته باشند، انتظاری منطقی است.

پهلوان گفت: موافق مداخله سازمان بورس و اوراق بهادار در تایید صلاحیت مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ها و ناشران بازار سرمایه نیستم. چه بسا در حال حاضر خیلی از اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل ناشران، تحصیلات مرتبط یا سابقه فعالیت تخصصی چند ساله در حوزه فعالیت شرکت شان را ندارند و اگر قرار باشد تایید صلاحیت اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل ناشران را به سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار کنیم، بعید نیست که مشکلات بازار سرمایه تشدید شود و دچار گرفتاری های دیگری شویم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"نقدینگی" کجاست؛ بانک یا صندوق بانک‌ها

اسیدپاشی نکنید؛
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

اسیدپاشی نکنید؛ "بورس" یک برگ برنده دارد

بساطی برای رانت در بازار سرمایه
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

بساطی برای رانت در بازار سرمایه

خیز
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل خبر داد:

خیز "خاور" برای پاک کردن زیان انباشته

ارسال نظر
نظرات بینندگان
جیبمو تو بورس زدن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
خودشون صدها بلکه هم هزاران میلیارد سود از جیب مردم به جیب خودشون تو بورس زدن و حالا بورسو نابود کردن .معلوم نیست اینا نماینده مردمند یا نمایندگان شیطان.!