بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
درآمد ۱۹۲میلیارد ریالی این سرمایه‌گذار از سود سهام؛

کاهش ۶درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی "سرچشمه"

کاهش ۶درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی
یشترین بهای تمام‌شده "سرچشمه" در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «ملی صنایع مس ایران» با ۱،۵۷۳ میلیارد ریال بود که ارزش بازار آن در دی‌ماه به ۲،۷۹۵ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۵۳۵۵۶

سرمایه گذاری مس سر چشمه+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی ماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود شرکت‌های بورسی و غیربورسی را برابر با ۹،۲۴۸ میلیارد ریال گزارش کرد که عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۶،۶۳۵ میلیارد ریال در بخش شرکت‌های غیربورسی بود و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری شد.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سرچشمه" در دی ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته همراه ۷ درصد افزایش یافت و در مقایسه با سال گذشته نیز ۲ درصد رشد سرمایه‌گذاری را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سرچشمه" در دی ماه مربوط به بخش «فلزات اساسی» با ۲،۳۷۰ میلیارد ریال در بخش شرکت‌های بورسی بود و در حوزه شرکت‌های غیربورسی نیز عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری مربوط به «سرمایه‌گذاری‌ها» با ۲،۸۶۸ میلیارد ریال به ثبت رسید.

ارزش بازار سرمایه گذاری مس سر چمشه+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: سرمایه "سرچشمه" در مجمع افزایش یافت


بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "سرچشمه" در دی ماه مربوط به بخش «فلزات اساسی» با ۲،۶۴۷ میلیارد ریال بود و پس‌ازآن نیز بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با مبلغی بالغ‌بر ۸۹ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد، ارزش بازار سرمایه‌گذاری سرچشمه در شرکت‌های بورسی در مقایسه با آذرماه ۶ درصد کاهش یافت.

بیشترین بهای تمام‌شده "سرچشمه" در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «ملی صنایع مس ایران» با ۱،۵۷۳ میلیارد ریال بود که ارزش بازار آن در دی‌ماه به ۲،۷۹۵ میلیارد ریال رسید که ۵ درصد کاهش را در مقایسه با ماه گذشته به ثبت رساند.

شرکت «فولاد مبارکه اصفهان» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۲۹۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را پس از شرکت «ملی صنایع مس ایران» طی این دوره به خود اختصاص داد، ارزش بازار این شرکت در مقایسه با ماه گذشته ۵ درصد اُفت را به ثبت رساند.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیربورسی "سرچشمه" طی دوره یک‌ماهه منتهی به دی ماه سال جاری مربوط به شرکت‌های «شرکت سرمایه گذاری راهیان سهام» و «صنایع مس افق کرمان» بود.

"سرچشمه" با سرمایه ثبت‌شده ۵,۱۰۰ میلیارد ریال طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به دی ماه سال ۱۴۰۰ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۱۹۲ میلیارد ریال درآمد را از خود بر جای گذاشت.

شرکت در انتهای دی ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۲,۶۱۳ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۷ درصدی به مبلغ ۲,۷۹۵ میلیارد ریال رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرمایه
با اعلام شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه؛

سرمایه "سرچشمه" در مجمع افزایش یافت

با اعلام شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه؛

" سرچشمه " آماده پرداخت سود شد

دوره بازارگردانی
با اطلاعیه ای از سوی شرکت فرابورس ایران؛

دوره بازارگردانی "سرچشمه" تمدید شد

ارسال نظر