بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
افزایش ۲۲۷ درصدی خالص درآمد‌های کارمزدی
بانک ایران زمین اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه سال جاری را منتشر کرد که بر اساس آن، درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و ارواق بدهی این بانک خصوصی، ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۵۴۱۱۷

بانک ایران زمین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بانک ایران زمین که با نماد وزمین و سرمایه ۴ هزار میلیارد ریالی از بانک‌های فعال در بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود، در پایان ۹ ماهه امسال، ۶٫۲۱۸ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال از محل تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی درآمد کسب کرده که نسبت به رقم ۲٫۸۲۹ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریالی مدت مشابه سال قبل، ۱۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.



بر اساس این اطلاعات، درآمد کارمزدی وزمین نیز رشدی ۱۱۲ درصدی را تجربه کرده و از ۶۶۳ میلیاد و ۳۹۲ میلیون ریال به ۱٫۴۰۴ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال افزایش یافته است.

در همین حال، خالص درآمد کارمزدی بانک ایران نیز که در پایان ماه نهم سال گذشته معادل ۲۸۲ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال بوده در پایان فصل پاییز امسال به ۹۲۵ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال رسیده که نشان دهنده رشدی برابر با ۲۲۷ درصد است.

بانک ایران زمین، خالص سایر درآمد‌ها و هزینه‌های خود را در پایان آذرماه سال جاری ۴۸۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال اعلام کرده است.

این درحالی است که خالص سود سرمایه گذاری‌های این بانک خصوصی نیز از ۴۳۴ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال به ۸۲۵ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال رسیده و با رشدی ۹۶ درصدی مواجه شده است.

همچنین اطلاعات منتشره از سوی وزمین روی سامانه کدال سازمان بورس نشان می‌دهد که جمع دارایی‌های این بانک بازار سرمایه‌ای نیز رشدی ۱۶ درصدی را شاهد بوده و از ۴۳۵٫۹۲۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال در پایان اسفند سال گذشته به ۵۰۶٫۲۱۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال در پایان ماه آذر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

افزایش سپرده‌های مشتریان از ۳۴٫۴۸۵ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال در پایان سال گذشته به ۴۵٫۵۱۴ میلیارد و ۹۳۲ میلیون ریال در پایان پاییز امسال با رشدی ۳۲ درصدی و همچنین افزایش تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیردولتی از ۵۱٫۲۵۷ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال به ۹۴٫۷۳۷ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال با رشدی ۸۵ درصدی از دیگر موارد اعلام شده در صورت‌های مالی این بانک خصوصی است.

وزمین از محل فروش دارایی‌های ثابت مشهود نیز در پایان آذرماه سال گذشته ۱٫۰۰۷ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال وجه دریافت کرده که این رقم در پایان آذرماه امسال به ۲٫۱۰۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال رسیده و رشدی ۱۰۹ درصدی داشته است.

منبع: فراسو

اشتراک گذاری :
ارسال نظر