بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
برای ۲ سال آینده مواد اولیه ذخیره کردیم/ خرید سه دستگاه دیزل ژنراتور در
مدیرعامل شرکت صنایع کاغذ پارس گفت: در سال جاری توانستیم برای ۲ سال آینده ذخیره سازی کنیم و در حال حاضر هم تا اردیبهشت‌ماه که ۳ ماه فرصت داریم تقریبا نزدیک به ۲۵۰ هزار تن دیگر می‌توانیم تأمین کنیم.
کد خبر : ۲۵۴۹۸۳

چکاپا+ بورس نیوز

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، سیدعبدالله مؤذنی، مدیرعامل شرکت صنایع کاغذ پارس در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: در یکسالی که گذشت کمتر با اصحاب رسانه کمتر گفتگو کردیم و در حال حاضر موقعیت مناسبی پیش آمد تا این نشست برگزار شود.

وی افزود: یک سال از تصدی من در شرکت صنایع کاغذ پارس می‌گذرد و لازم است که اطلاعاتی را به اصحاب رسانه و سهامداران برسانم.

مدیرعامل "چکاپا" ادامه داد: طبیعتاً نظر و زبان و قلم شما می‌تواند نوید روز‌های خوبی برای سهامداران ما باشد، در یک سال گذشته تولید و فروش شرکت صنایع کاغذ پارس رشد نسبتا خوب و قابل قبولی ثبت کرد.

موذنی در خصوص اجرای پروژه‌های شرکت صنایع کاغذ پارس بیان کرد: پروژه‌هایی که براساس مصوبات هیئت مدیره و استراتژی ترسیم شده بود توانستیم تا حدود زیادی اجرایی کردیم و برای تأمین مواد اولیه نیز تلاش خود را کردیم و در عین حال برنامه‌های تولید و فروش را منسجم‌تر تنظیم کنیم.

وی در این باره ادامه داد: در زمینه‌های نرم‌‎افزاری و استفاده از دانش دانشگاهی همکاری‌هایی را آغاز کردیم و قرارداد‌هایی نیز امضا شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع کاغذ پارس همچنین توضیح داد: بعضا سوالاتی از سوی سهامداران و اصحاب رسانه مطرح می‌شود و این‌ها شاید به این دلیل باشد که شرکت صنایع کاغذ پارس تنها کارخانه تولیدکننده در ایران باشد که در حال حاضر از همه ابعاد مشابهی ندارد.

موذنی بیان کرد: در اینکه از بعضی موارد مشابه باشند، شکی نیست، اما از نظر استفاده از مواد اولیه‌ای که در ایران مصرف می‌کنیم هیچ تشابهی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مواد اولیه کارخانه مازندران و چوکا از چوب است، اما ماده اولیه و اصلی که ما مصرف می‌کنیم پسماند (تفاله) نیشکر اصلی است. شاید این سوال پیش بیاید که چگونه مواد اولیه ما به دست می‌‎آید و تهیه می‌شود.

مدیرعامل "چکاپا" توضیح داد: برای روشن اذهان سهامداران و کسانی که آگاهی ندارند مساله‌ای را توضیح دهم و آن این است که نیشکر تنها در استان خوزستان کشت می‌شود و در این استان ۷ طرح نیشکر وابسته به توسعه نیشکر وجود داشت و ۲ طرح نیشکر متعلق به سایر بخش‌ها مانند نیشکر کارون و هفت تپه است.



وی تاکید کرد: کارخانه کاغذ پارس در کنار نیشکر هفت تپه حضور واقع شده و تمام شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر در مهرماه هر سال برداشت نیشکر را آغاز می‌کنند تا اردیبهشت سال بعد این روند ادامه دارد، اردیبهشت سال بعد برداشتی دیگر وجود ندارد تا مهرماه که دوباره برداشت‌ها شروع شود.

موذنی همچنین ادامه داد: باز هم لازم است برای رفع ابهام این مساله را بگویم که برداشت نیشکر یک دوره موقت مهر تا اردیبشهت ماه است که گاهی ممکن است این مدت کم یا زیاد شود به جای مهرماه، آبان ماه شروع شود و این بستگی به شرایط بارندگی چگونه باشد، شرایط زمین برای ورود ماشین‌آلات مساعد نباشد.

مدیرعامل شرکت کاغذ پارس خاطرنشان کرد: در طول در این دوره ۸ ماهه ما باید مواد اولیه موردنیازمان را تأمین و ذخیره کنیم. مواد اولیه ما هر چقدر بماند مطلوب‌تر می‌شود. نیشکر هر موقع که برداشت شد به کارخانه شکر سازی می‌رود و در آنجا آسیاب می‌شود و شیره آن گرفته می‌شود و به شکر تبدیل می‌شود و به تفاله آن که باگاس گفته می‌شود و شبیه کاه است ما آن را تبدیل به کاغذ می‌کنیم. این باگاس‌ها به کاغذ می‌شود.

وی در این باره بیان کرد: اینکه ادعا می‌کنیم برای تولید کاغذ هیچ درختی را قطع نمی‌کنیم ناشی از این مساله است. برای تولید کاغذ هیچ درختی بر زمین نمی‌افتد، از همان باگاس که پسماند کشاورزی است برای تولید کاغذ استفاده می‌کنیم و اگر ما از آن استفاده نکنیم باگاس باید سوزانده شود، چون حجم زیادی دارد، سوزاندن آن باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.

موذنی عنوان کرد: از آنجایی که باید برای دو سال ذخیره داشته باشیم باگاس را ذخیره می‌کنیم. با این توضیح که باگاس هرچقدر بماند شیرابه‌ها، الکل و پیت (الیاف داخل نیشکر) گرفته می‌شود و فقط به سلولز نیشکر نیاز داریم. در سال گذشته و سال جاری چند تا اتفاق خوب را پشت سر گذاشتیم و توانستیم مقدار زیادی باگاس را از نقاط دیگر خوزستان تأمین کنیم. علتش هم این بود که نیشکر هفت تپه با آرامش مواجه شده است. میزان باگاسی که نیشکر هفت تپه به ما می‌دهد برای تولید ما کافی نیست. مصرف ما بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

مدیرعامل "چکاپا" افزود: باگاس به خودی خود ارزش چندانی ندارد، البته هرچند امسال به خاطر مسائل مربوط به خوراک دام که برای دامداران مشکلاتی به وجود آورده بود، به باگاس هجوم آوردند و از آن استفاده می‌کردند، اما باگاس به اندازه کافی وجود دارد و ما از دیگر کشت و صنعت‌هایی که در کشور وجود دارند باگاس را تهیه می‌کنیم که با این موضوع کرایه حمل برای ما ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در سال جاری توانستیم برای ۲ سال آینده ذخیره سازی کنیم و در حال حاضر هم تا اردیبهشت‌ماه که ۳ ماه فرصت داریم تقریبا نزدیک به ۲۵۰ هزار تن دیگر می‌توانیم تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع کاغذ پارس تاکید کرد: در حوزه تأمین سایر مواد اولیه هم سعی می‌کنیم برای ۲ ماه اول هر سال میزان مواد اولیه مورد نیاز را تأمین کنیم و در سال جاری این کار انجام شده و با کمک همکاران در کارخانه و دفتر تهران نیاز‌های مواد اولیه شرکت تا اردیبهشت ماه تأمین شده و نگرانی نداریم.

موذنی با اشاره به نیروی انسانی "چکاپا" گفت: در حوزه نیروی انسانی نیرو‌های توانمندی را در اختیار داریم چه در بخش‌های فنی، و بخش تولیدی همکاران ما که در حال تلاش هستند در شرکت کاغذ پارس آموزش دیده اند.

مدیرعامل "چکاپا" عنوان کرد: این برای باعث افتخار است که در صنعت کاغذ ایران، شرکت کاغذ پارس به عنوان برند شناخته شده قدیمی جایگاه ویژه‌ای دارد یعنی همه تولیدکنندکان کاغذ، از شرکت کاغذ پارس به عنوان کارگاه مادر در تولید کاغذ یاد می‌کنند.

وی درباره اطلاعات و صورت مالی منتشر شده در کدال خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که در کدال وارد شده با رشد نسبتا خوب و قابل قبولی مواجه بود و پیش‌بینی میشود که این روند برای سال‌های آینده ادامه داشته باشد، دورنمای خوبی را ما پیش‌بینی می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که اهداف ما محقق شود.

مدیرعامل شرکت صنایع کاغذ پارس در خصوص کاهش تولید به دلیل قطع برق در تابستان ادامه داد: در تیر و مردادماه به دلیل قطع برق تولید شرکت کاهش یافته بود که با خرید سه دستگاه دیزل ژنراتور سعی می‌کنیم که این مشکل را رفع کنیم.

موذنی گفت: قرارداد افزایش ظرفیت OCC را منعقد کردیم که این بخش در گذشته روزی ۱۰۰ تن تولید داشت که با انعقاد این قرارداد به روزی ۲۰۰ تن افزایش می‌یابد. در زمینه کمبود آب کشور ما در حال حاضر با کمبود آب مواجه است به خصوص خوزستان که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

وی اذعان کرد: ما به ناچار در یک‌روز به علت قطعی آب ۹ ساعت تولید را متوقف کردیم و در حال حاضر طرحی را داریم که از آب مصرفی مجددا در چرخه تولید استفاده کنیم و این پروژه پروژه بسیار بزرگی است که با کشور‌های خارجی مانند اتریش وارد مذاکره شدیم و در حال انعقاد قرارداد با آن‌ها هستیم.

مدیرعامل "چکاپا" تاکید کرد: در بخش سهام همکاران ما سعی کردند که ارتباط منطقی و معقولی را با سهامداران ایجاد کنند و در مواقع لزوم، پاسخگویی‌ها و تهیه زیرساخت‌های دیجیتال را برای ارتباطات ایجاد می‌کنند و به نتیجه می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش میزان فروش شرکت صنایع کاغذ پارس توضیح داد: در حوزه بازاریابی و فروش، صادرات خوبی انجام شد و میزان فروش شرکت نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافت. مشتریان جدیدی به شرکت اضافه شدند. چشم انداز خوبی وجود دارد.

دو واحد خمیرسازی، سه دستگاه کاغذسازی و یک دستگاه OCC داریم. دو واحد خمیرسازی در حال برنامه ریزی هستند تا خمیر را قبل از تبدیل به کاغذ بتوانند به فروش برساند. از ۱۵ اسفندماه هم امیدواریم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

در ادامه این نشست، رضا اعتدال عضو هیئت مدیره شرکت صنایع کاغذ پارس اظهار کرد: اگر صورت مالی شرکت را بررسی کرده باشید جهش سودآوری در سال منتهی به آبان ۱۴۰۰ رشد فراتر از انتظاری را ثبت کرد که پیش بینی کردیم این جهش مجدداً در سال منتهی به آبان ۱۴۰۱ باز هم با رشد بالاتری نسبت به سال گذشته باشد و اگر شرایط اقتصادی کشور با اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد مطمئناً بر بهای تمام‌شده کالا‌ها و سودآوری شرکت تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: نکته‌ای که سهامداران باید به آن توجه داشته باشند ارزشمندی نماد "چکاپا" است که در دل این صورت‌های مالی خواهید دید و انتظار میرود در سنوات آتی با بهره برداری کامل از زیر مجموعه‌های مهمی که این شرکت دارد رقم سود به مراتب رشد کند و اگر کسی به دنبال سرمایه گذاری کم است این نماد می‌تواند بسیار جذابیت داشته باشد.

عضو هیات مدیره شرکت صنایع کاغذ پارس در توصیه ای به سهامداران افزود: توصیه می‌کنم چه سهامداران "چکاپا" و چه افرادی که دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن هستند صورت‌های مالی و پیش بینی‌های منتهی به آبان ماه ۱۴۰۱ را حتما با دقت بررسی کنند که اتفاقات خوبی رخ داده است.

اعتدال گفت: صنعت کاغذ از مالیات معاف شده و نکته مهم آن نرخ صفر مالیاتی است که برای این صنعت و صنعت بازیافت بسیار با اهمیت است و به نوعی باعث تمایز شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام شرکت گروه صنایع کاغذ پارس؛

"چکاپا" ژانراتور برق خرید

ظرفیت تولید روزانه خمیر
در پی انعقاد قرارداد با شرکت شیمی پژوهش؛

ظرفیت تولید روزانه خمیر "چکاپا" افزایش می یابد

ترکیب جدید هیات مدیره
با اعلام شرکت صنایع کاغذسازی پارس؛

ترکیب جدید هیات مدیره"چکاپا" مشخص شد

ارسال نظر