بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
با ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار، از این پس صندوق‌های سرمایه گذاری مجاز به فعالیت در بازار اختیار معاملات در بورس کالای ایران خواهند بود.
کد خبر : ۲۵۵۶۸۷

صندوق های سرمایه گذاری آپشن دار می شوند

به گزارش بورس نیوز، با ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار، از این پس صندوق‌های سرمایه گذاری مجاز به فعالیت در بازار اختیار معاملات در بورس کالای ایران خواهند بود تا علاوه بر متنوع سازی سبد دارایی صندوق‌های سرمایه گذاری، امکان پوشش ریسک سرمایه گذاری در بازار کالا نیز برای صندوق‌ها فراهم شود.



مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان اتخاذ موقعیت در معاملات قرارداد‌های اختیار معامله گواهی سپرده کالایی توسط صندوق‌های سرمایه گذاری را ابلاغ کرد.

در نامه این مدیریت آمده است: به منظور پوشش نوسان قیمت گواهی سپرده کالایی در پرتفوی صندوق‌های سرمایه گذاری که مطابق امیدنامه مجاز به سرمایه گذاری در گواهی سپرده کالایی هستند، مدیران صندوق‌های مذکور مجاز به اتخاذ موقعیت در معاملات قرارداد‌های اختیار معامله گواهی سپرده کالایی خواهند بود.

به این ترتیب صندوق‌های سرمایه گذاری مشروط به اینکه حداکثر میزان سرمایه گذاری آن‌ها در گواهی سپرده کالایی و موقعیت خرید در معاملات قرارداد‌های اختیار معامله خرید گواهی سپرده کالایی از حداکثر نصاب تعیین شده در امیدنامه صندوق جهت سرمایه گذاری در گواهی سپرده کالایی بیشتر نباشد، مجاز به اتخاذ موقعیت خرید در معاملات قرارداد‌های اختیار معامله خرید گواهی سپرده کالایی هستند.

همچنین اتخاذ موقعیت خرید در معاملات قرارداد‌های اختیار معامله فروش گواهی سپرده کالایی، حداکثر به تعداد گواهی سپرده کالایی موجود در پرتفوی سرمایه گذاری صندوق امکان پذیر است.

علاوه بر این، صندوق مجاز به اتخاذ همزمان موقعیت فروش در معاملات قرارداد‌های اختیار معامله خرید و موقعیت خرید در معاملات قرارداد‌های اختیار معامله فروش گواهی سپرده کالایی، به تعداد گواهی سپرده کالایی موجود در پرتفوی سرمایه گذاری صندوق است.

در انتهای این ابلاغیه آمده است: در صورتی که مجمع صندوق مطابق اساسنامه برگزار شده و مصوبات آن تنها در خصوص اصلاح ترکیب دارایی‌های صندوق، موضوع این ابلاغیه باشد، ارسال صورتجلسه به منزله ثبت نزد سازمان خواهد بود و اعمال آن از تاریخ ارسال با رعایت قوانین و مقررات امکانپذیر است. همچنین آخرین حد نصاب‌های سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری در تارنمای سازمان، بخش نهاد‌های مالی تحت نظارت، صندوق‌های سرمایه گذاری قابل بهره برداری است.

صندوق های سرمایه گذاری آپشن دار می شوند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کامودیتی‌ها و سودآوری شرکت‌های بورسی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح کرد:

کامودیتی‌ها و سودآوری شرکت‌های بورسی

حمایت دولت یعنی نظارت نه دخالت
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

حمایت دولت یعنی نظارت نه دخالت

ارسال نظر