بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
ریزش ۶۶درصدی درآمد سهمی با نرخی کماکان عجیب؛

دست فروش‌های مترو از "لپارس" بیشتر می‌فروشند!

دست فروش‌های مترو از
درآمد ماهانه شرکت "لپارس" در بهمن ماه سال جاری از ۳۷ میلیارد ریال به حدود ۱۲ میلیارد ریال رسیده و در واقع نسبت به ماه گذشته با ۶۶ درصد کاهش روبه رو شده است.
کد خبر : ۲۵۶۰۲۲

سرگردانی

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت «کارخانجات پارس الکتریک» با انتشار گزارش بهمن‌ماه خود به سهامداران نشان داد که اوضاع مالی و درآمدی این شرکت به‌قدری افتضاح بوده که اصلا تصوری مبنی بر اینکه مدیریت بر سر این کارخانه وجود دارد، نمی‌شود داشت و سوال اینجاست که آیا ارکان بورسی نمی‌خواهند به این سهم درخصوص میزان عملکرد هشداری دهند.

با توجه به اینکه سهم لپارس در قیمت ۹۳,۴۵۰ تومانی به‌سر می‌برد و حتی مشمول فرایند تعلیق شده نیز در آخرین صورت مالی ۹ ماهه ۱۰۰تومان سود تقسیم کرده و با رشد ۴۵ درصدی همراه بوده است.

سوال بزرگ اینجاست که "پارس الکتریک" چه محصولی را تولید می‌کند؟

با نگاهی به مجموع درآمد حاصل از فروش بهمن‌ماه، می‌توان دریافت که این شرکت تنها ۱۲میلیارد ریال درآمد بدست آورده و این درآمد در مقایسه ۱۱ماهه ابتدای سال مالی نیز درآمد بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال شناسایی کرده است.

سرگردانی


بیشتر بخوانید: "لپارس" از پیشنهاد افزایش سرمایه گفت


درآمد ماهانه "لپارس"

طبق این گزارش درآمد ماهانه شرکت کارخانجات پارس الکتریک در بهمن ماه سال جاری از ۳۷ میلیارد ریال به حدود ۱۲ میلیارد ریال یعنی درحدود ۶۶ درصد با کاهش روبه‌رو شده و از طرفی "لپارس" در مقایسه با درآمد دوره مشابه سال گذشته نیز کاهش ۶۲درصدی داشته است.

درآمد تجمیعی این شرکت طی ۱۱ ماه گذشته روندی صعودی و افزایشی ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

سرگردانی

با توجه به این گزارش، می‌توان گفت پردرآمدترین محصول شرکت در بهمن ماه سال جاری، «تلویزیون ۵۵ LED» با مبلغ فروش ۵ میلیارد ریال بوده که نرخ فروش آن نسبت به ماه گذشته افزایش ۵ درصدی را به خود دیده است.

لازم به ذکر است که «تلویزیون ۵۰ LED» در رتبه بعدی پردرآمدترین‌های این شرکت قرار گرفته که نرخ فروش آن به ازای هر دستگاه از ۷ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان به ۷ میلیون و ۶۳۷ هزار تومان رسیده و در واقع یک پرش ۵ درصدی رو به بالا برای آن انجام شده است.

مقدار فروش محصولات "لپارس"

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه شرکت کارخانجات پارس الکتریک فروش ماهانه آن در بهمن ماه سال جاری ۱۶۴ دستگاه به فروش رسیده و نسبت به ماه گذشته، روند نزولی داشته به طوری که کاهش ۷۱ درصدی را تجربه کرده است.

سرگردانی

در این راستا «تلویزیون ۵۵ LED» را می‌توان پرفروش‌ترین محصول "لپارس" دانست که البته با ۵۷ دستگاه فروش، به افت ۶۱ درصدی نسبت به ماه گذشته رسید، رتبه بعدی فروش ماهانه "لپارس" به نام «تلویزیون ۵۰ LED» به ثبت رسیده که با ۵۱ دستگاه فروش در بهمن ماه این محصول نیز روند نزولی ۶۷ درصدی را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر