بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
عرضه تمامی محصولات زنجیره تولید کالاهای پایه‌ای در بورس کالا
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بررسی طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار با رویکرد توسعه، تولید و نظارت بر کالا‌های پایه‌ای با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و نمایندگان مرکز پژوهش‌ها بود.
کد خبر : ۲۵۶۰۷۱

حسینی کیا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سیدجواد حسینی کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: براساس این طرح تمامی محصولات زنجیره تولید کالا‌های پایه‌ای مانند فولاد، پتروشیمی و... در بورس کالا عرضه می‌شود و مازاد آن برای صادرات در نظر گرفته خواهد شد در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تولیدکنندگان را ملزم به عرضه این محصولات در بورس کالا کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: با تحقق این مهم رصد مناسبی بر زنجیره کالا‌های پایه‌ای صورت می‌گیرد، از سوی دیگر بازار این کالا‌ها تنظیم و قیمت‌ها منطقی خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در نشست پیشنهادات مجموعه‌های مختلف مانند وزارت صمت، مرکز پژوهش‌ها و... استماع شد و رای گیری در باره این طرح به جلسه آینده موکول شد.

وی تصریح کرد: طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار با رویکرد توسعه، تولید و نظارت بر کالا‌های پایه‌ای، بازار فولاد، پتروشمی و... را ساماندهی می‌کند و نگرانی‌هایی مانند عرضه محدود این کالا‌ها را از بین خواهد برد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر