بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
به طور دوجانبه با وزیر خارجه ترکیه و طرف عراقی گفتگو کردیم
وزیر امور خارجه گفت: به طور دوجانبه با وزیر خارجه ترکیه درباره سد‌هایی که بر روی رودخانه ارس زده شده و می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفتگو کردیم، همچنین با طرف عراقی نیز گفتگو‌هایی در این زمینه داشتیم.
کد خبر : ۲۵۷۰۱۰

به طور دوجانبه با وزیر خارجه ترکیه و طرف عراقی گفتگو کردیم

به گزارش بورس نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه پیرامون اقداماتی که وزارت امور خارجه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی آب انجام داده، اظهار کرد: در وزارت امور خارجه کمیته‌ای را تشکیل دادیم که تاکنون دو یا سه جلسه آن برگزار شده، با وزیر نیرو نیز هماهنگی‌هایی داشته‌ایم.



وزیر امور خارجه ادامه داد: کمیته‌ای هم بین وزارتخانه‌های خارجه، کشور و نیرو تشکیل شده تا به طور تخصصی موضوعات مرتبط با رودخانه‌های مرزی و سدسازی در برخی کشور‌های همسایه، مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر در مدتی که مسئولیت دستگاه دیپلماسی را به عهده گرفتم، به طور دوجانبه با وزیر خارجه ترکیه درباره سد‌هایی که بر روی رودخانه ارس زده شده و می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفتگو کردیم، همچنین با طرف عراقی نیز گفتگو‌هایی در این زمینه داشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: در این مدت با هیات حاکمه موقت فعلی افغانستان گفتگو کرده‌ایم. همچنین از ترکیه نیز هیاتی در پایان سال گذشته به ایران آمد و کمیته مشترکی برای پیگیری موضوعات مربوطه طراحی کردیم، اقدام مشابهی را در موضوع افغانستان انجام دادیم و باید دنبال کنیم تا به نتیجه برسیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مذاکره برای مذاکره را نمی پذیریم
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران:

مذاکره برای مذاکره را نمی پذیریم

ارسال نظر