بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
تمام ابزار‌هایی که در بازار سرمایه تعریف و راه اندازی می‌شود، قبل از این که عملیاتی شود و حتی در مرحله طراحی در کمیته فقهی بورس مورد بحث و سپس به تصویب می‌رسد و آنگاه به اجرا در می‌آید. در واقع این کمیته یکی از ظرفیت‌های خوب بازار سرمایه است که این فرایند درباره تمام ابزار‌های سرمایه طی می‌شود.
کد خبر : ۲۵۷۸۶۹

تمام ابزارهای بازار سرمایه در کمیته فقهی تصویب می شود

به گزارش بورس نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درباره عملکرد کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: خوشبختانه یکی از کمیته‌هایی که از اوایل تاسیس سازمان بورس راه اندازی شد، کمیته فقهی بورس بوده که اعضای آن را افراد کاملا سرشناس و متخصص در امور اقتصادی و فقه تشکیل می‌دهند.



وی افزود: تمام ابزار‌هایی که در بازار سرمایه تعریف و راه اندازی می‌شود، قبل از این که عملیاتی شود و حتی در مرحله طراحی در کمیته فقهی بورس مورد بحث و سپس به تصویب می‌رسد و آنگاه به اجرا در می‌آید. در واقع این کمیته یکی از ظرفیت‌های خوب بازار سرمایه است که این فرایند درباره تمام ابزار‌های سرمایه طی می‌شود.

رییس سازمان بورس اضافه کرد: سعی شده تمام مصوبات فقهی در قالب جزوات و کتاب‌هایی منتشر شود که معمولا شامل بحث‌های پژوهشی و علمی می‌شود و اساتید و دانشجویان از آن استفاده می‌کنند. البته بیشتر این مصوبات به صورت عمومی مورد استفاده مردم قرار نمی‌گیرد، ولی برای طراحی ابزار‌ها و اجرایی کردن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر