بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پالایش نفت در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دستوری که ملزم به اجرای آن هستیم!

دستوری که ملزم به اجرای آن هستیم!
خیلی از کالاها در کشور ما مشمول قیمت گذاری دستوری هستند و وکیوم باتوم هم یکی از همین کالاها است.
کد خبر : ۲۵۷۹۲۵

دستوری که ملزم به اجرای آن هستیم!

به گزارش بورس نیوز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، خبر توقف تحویل ماده اولیه قیر تهاتری سال ۱۴۰۰ از ابتدای امسال را تایید کرد. این شرکت در جوابیه خود، ادعای دبیر انجمن قیر مبنی بر توقف تحویل ماده اولیه به قیرسازان موضوع بند (ز) از ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور را تایید کرده و نوشته، علت آن تمدید ابلاغ وکیوم باتوم تهاتری سال ۱۴۰۰ از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ است؛ اما وجود رانت ۱۸۰۰ میلیارد تومانی را تکذیب کرده است. بر اساس این جوابیه، تأخیر در ابلاغ آیین نامه مذکور و اعلام قیمت ثابت ماده اولیه قیر، همزمان با انتخاب دیرهنگام پیمانکاران و قیرسازان طرف قرارداد با دستگاه‌ها یا سازمان‌های اجرایی موصوف در قانون بودجه پارسال، سبب شد تا تخصیص کامل ماده اولیه محقق نشود؛ اما در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰، حدود ۷۶۰ هزار تن از ۲ میلیون تن تعیین شده در قانون، محقق شد.
این در حالی است که گویا قیمت خرید وکیوم باتوم از پالایشگاه ها، کمتر از قیمت های بورس کالا بوده و موجب ضرر و زیان پالایشی ها می شود.

ناصر عاشوری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پالایش نفت در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: قیمت خرید وکیوم باتوم پالایشگاه ها حدود ۸۵۰۰ تومان تعیین شده که کمتر از قیمت های بورس کالا است؛ ولی این قیمت با توافق وزیر نفت صورت گرفته و پالایشگاه ها به فروش وکیوم باتوم با این قیمت پایبند خواهند بود.

وی افزود: خیلی از کالاها در کشور ما مشمول قیمت گذاری دستوری هستند و وکیوم باتوم هم یکی از همین کالاها است. انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پالایشی، قبلا نظرات و انتقادات مربوط به این طرح را منتقل کرده و اگرچه این طرح، دستوری است؛ ولی ملزم به اجرای آن هستیم.

عاشوری اضافه کرد: البته طبق تایید شورای نگهبان، پالایشگاه ها فقط میزان وکیوم باتومی که در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده، تحویل خواهد داد و تعهدات اجرا نشده سال قبل به حجم تعهدات امسال اضافه نخواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رانتی دیگر از کیسه پالایشی‌ها به جیب سودجویان
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رانتی دیگر از کیسه پالایشی‌ها به جیب سودجویان

نقدی بر طرح قیر تهاتری
یک کارشناس صنعت قیر در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نقدی بر طرح قیر تهاتری

ارسال نظر