بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه تا این لحظه به ۷ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از ۴ هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان حکایت می‌کرد.
کد خبر : ۲۵۸۰۰۷

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه اینگونه به اتمام رسید که شاخص‌ها افزایش یافت و رشد شاخص کل همپایه شاخص هم وزن پیش رفت.

گروه بزرگ مثبت امروز گروه پالایشگاهی بود که به خاطر رشد قیمت نفت در بازار جهانی رونق داشت.

البته عرضه‌ها در سهام پالایشگاهی هم قابل توجه بودند،  در هر صورت گروه‌های بزرگ نقش مهمی در گرم شدن کل بازار داشتند و امروز گروه‌های کوچک تری مانند لاستیک و غذایی هم مورد توجه بودند. شرایط تورمی آغاز سال و تاثیر آن بر گروه‌های بازار سهام از جمله موضوعات مورد بحث در میان تحلیل گران است.

به نظر می‌رسد در مورد برخی صنایع، تصمیم دولت بر افزایش نرخ‌ها باشد و این شرایط را برای این صنایع حداقل در کوتاه مدت بهبود خواهد داد، اگرچه ممکن است افزایش هزینه‌های این صنایع در بلندمدت، این اثر تورمی را خنثی نماید.

پله‌ای که شاخص بر آن ایستاد

با نگاهی به تابلوی مرجع بازارسرمایه می‌توان مشاهده کرد که امروز شنبه ۱۷  اردیبهشت‌ماه به روند صعودی خود ادامه داد.

شاخص کل با رشد ۱۴ هزار و ۷۸ واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۹۲ درصد رشد داشته و در همان پله یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحدی باقی ماند.

اما؛ این شاخص هم‌وزن است که به رشد خود ادامه می‌دهد و رشد ۳ هزار و ۸۴۹ واحد صعودی بود و این شاخص رشد ۰.۹۲ درصدی را نسبت به روز گذشته رقم زد.

تاثیرگذار امروز که شاخص را بدین گونه ترسیم کردند شامل "شپنا"، "شبندر"، "پارسان"، "تاپیکو" و "شتران" بود.

ولی اگر بخواهیم به پرتراکنش‌های بازار نگاه ویژه‌تری داشته باشیم، باید به سهم‌هایی مانند "شستا" با تعداد ۲۷,۹۱۳ معامله، "شپنا" با تعداد ۲۳,۲۳۳ معامله، "شبندر" با تعداد ۱۷,۳۰۱ معامله، "شتران" با تعداد ۱۷,۰۷۵ معامله، "خگستر" با تعداد ۱۴,۲۷۷ معامله، "خودرو" با تعداد ۱۳,۵۸۴ و "خساپا" با تعداد ۱۱,۲۷۰ معامله اشاره داشت.

مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه تا این لحظه به ۷ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از ۴ هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان حکایت می‌کرد.

امروز در بازارسرمایه ۱۰ میلیارد و ۴۱۹ هزار برگه سهم را در بیش از ۶۶۴ هزار معامله در خود به ثبت رساند.

برپایه این گزارش باید اشاره داشت که گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» با حجم معامله ۸۴۳ میلیارد تومان، «خودرو» با حجم معامله ۶۴۹ میلیارد تومان و «شیمیایی» با حجم معامله ۳۹۴ میلیاردتومان و «بانک» به ارزش معامله ۳۶۳ میلیارد تومان جزو برترین‌های صنعت امروز بودند.

جریان نقدینگی و صف‌ها به کدام سمت و سو حرکت کرد

با نگاهی به وضعیت ورود و خروج نقدینگی امروز می‌توان دریافت که تعداد ۳۷۴ سهم در بخش مثبت قرار داشته و تعداد ۱۵۴ سهم نیز جزو قفل در صف‌های خرید هستند که ارزش (۱۰۷۵.۳ میلیارد تومان) را دارند و از سوی دیگر، تعداد ۲۲۲ در بخش سرخ بازار حضور داشته که ۲۶ نماد در صف‌فروش ایستاده‌اند و ارزش آن نیز به (۴۳.۶ میلیارد تومان) می‌رسد.

برپایه این گزارش، ارزش صف خرید و ورود نقدینگی به تک‌سهم‌ها بیشتر واکنش نشان داده و نماد‌هایی مانند نماد‌های "شبریز" به ارزش ۵۲۲,۲ میلیارد تومان، "شپاکسا" به ارزش ۴۸,۱ میلیارد تومان، "خکاوه" به ارزش ۴۰,۶ میلیارد تومان، "وسینا" به ارزش ۳۷,۷ میلیارد تومان، "زکشت" به ارزش ۳۶,۸ میلیارد تومان در این لیست قرار گرفته‌اند.

از سوی مقابل نیز سهم‌های "انرژی ۱"، "ثقزوی"، "وگردش"، "ورازی" و "ولراز" جزو نماد‌های غضب کرده نقدینگی هستند.

صف‌نشین‌های جنب تابلوی بورس

در مجموع می‌توان اینگونه بیان کرد که بازارسرمایه از یک هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان پول هوشمند پذیرایی کرد و به میزان ۳۳ میلیارد تومان نیز خروج پول هوشمند در بازار ثبت شد و ورود نقدینگی (خرید حقوقی) ۲۱۸ میلیارد تومانی را مشاهده کردیم.

"شپنا" ۱۴۶ میلیارد تومان، "شبندر" ۳۴ میلیارد تومان، "وبملت" ۲۴ میلیارد تومان، "شتران" ۲۳ میلیارد تومان، "بوعلی" ۱۷ میلیارد تومان، بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

از طرف دیگر، "های وب" ۳۶ میلیارد تومان، "فملی" ۳۴ میلیارد تومان، "حکشتی" ۱۷ میلیارد تومان، "بپاس" ۱۵ میلیارد تومان خروج نقدینگی را به ثبت رساندند.

 

معاملات بلوکی و کد به کد

امروز تا این لحظه در بخش معامله بلوکی نماد‌های "فملی"، "کگل"، "شیران"، "ودی"، "فولاد" مشاهده شده و در بخش کد به کد نیز امروز تا این لحظه نمادی به ثبت نرسیده است.

حجم‌های مشکوک در روز متعادل بازارسرمایه

امروز نیز می‌توان در جست‌وجوی سهم‌های با حجم مشکوک گشت و به نماد‌های "فبستم" با حجم معامله ۲.۷ میلیون برگه سهم (بیش از ۵۷برابر میانگین حجم ماه)،  "سنوین" با حجم معامله ۱۴.۲ میلیون برگه سهم (بیش از ۲۷برابر میانگین حجم ماه)،  "زگلدشت" با حجم معامله ۲۷ میلیون برگه سهم (بیش از هشت‌برابر میانگین حجم ماه)،  "غسالم" با حجم معامله ۶۴ میلیون برگه سهم (بیش از شش‌برابر میانگین حجم ماه)، "کصدف" با حجم معامله ۲.۲ میلیون برگه سهم (بیش از شش‌برابر میانگین حجم ماه) و "فسدید" با حجم معامله ۳۳۰ هزار برگه سهم (بیش از چهاربرابر میانگین حجم ماه) اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رفتار احتیاطی برای سهم‌های بزرگ
نیم نگاهی به بازار سرمایه ۱۱ اردیبهشت؛

رفتار احتیاطی برای سهم‌های بزرگ

ارسال نظر