بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین:

"تاپیکو" امانتدار ۴۵ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی است

تاپیکو امانتدار ۴۵ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی است و پتانسیل خوبی دارد. به سهامداران نوید می‌دهیم که آینده خوبی را در تاپیکو داریم.
کد خبر : ۲۵۸۲۶۹

مسعود اسم‌خانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در گفتگو با بورس نیوز،در خصوص تفاهمنامه میان تاپیکو و هلدینگ انرژی گستر سینا اظهار کرد: این تفاهم نامه بین انرژی گستر سینا و تاپیکو منعقد شد. دلیل این انتخاب این بود که هردو هلدینگ در حوزه تخصصی خود کاملا شناخته شده و توانمند هستند. انرژی گستر سینا در صنایع بالا دست نفت توانایی شایسته‌ای دارد و مکل ما در تاپیکو خواهد بود و بالعکس ما در حوزه پتروشیمی دستاورد‌های خوبی داشتیم.

وی افزود: باتوجه به پیشنهاد‌هایی که مطرح شد تصمیم گرفتیم که برای ورود به بازار‌های جدید و هم افزایی این تفاهمنامه را امضا کنیم. قطعا کار ما به این تفاهمنامه ختم نمی‌شود و آن را عملیاتی خواهیم کرد. در حوزه بالادست توسعه میادین گازی یکی از اولویت‌های ما این است که با استفاده از پتانسیل انرژی گستر سینا حضور جدی داشته باشیم. همچنین در حوزه پتروشیمی تاپیکو شرکتی است که در صنایع مختلف پتروشیمی کار کرده است.

مدیرعامل تاپیکو در این باره ادامه داد: برای تکمیل زنجیره ارزش یکی، دو طرح انتخاب کردیم و با اقداماتی که در آینده انجام می‌دهیم قطعا یکی از پروژه‌ها را با انرژی گستر سینا به صورت مشترک اجرایی خواهیم کرد.
اسم خانی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم با ایجاد توان مضاعفو با پتانسیلی که در هر دو مجموعه وجود دارد مشکلات برطرف می‌شود. قطعا پروژه‌های ملی در شرایط کنونی به تنهایی اجرایی نمی‌شود و این تفاهمنامه باید عملیاتی شود.

وی بیان کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش در حوزه PVC طرح‌های خوبی تعریف کردیم. در حوزه تامین کلر EDC یکی از پروژه‌های اصلی ما در منطقه ماهشهر است که مباحث مطالعاتی آن به پایان رسیده و در مرحله تامین سرمایه و اقدامات عملی آن هستیم. در حوزه زنجیره ارزش اسید استیک اخبار خیلی خوبی برای سهامداران تاپیکو خواهیم داشت.

مدیرعامل تاپیکو همچنین درخصوص مسائل حاکم بر منطقه توضیح داد: اتفاقات موجود در منطقه فضای کاری خوبی را برای ما در توسعه روابط و تجارت با کشور‌های منطقه و روسیه رقم زده است. اقدامات جدی در این رابطه در حال انجام است تا در حوزه صادرات و واردات بتوانیم از ظرفیت منطقه استفاده کنیم.

اسم خانی در پایان گفت: تاپیکو امانتدار ۴۵ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی است و پتانسیل خوبی دارد. به سهامداران نوید می‌دهیم که آینده خوبی را در تاپیکو داریم. برنامه‌هایی که هیات مدیره و گروه شستا به ما تکلیف کردند حاکی از این است که توسعه زنجیره ارزش را در دستور کار داریم و طرح‌هایی که نیمه تمام مانده را با سرعت بالاتری به سرانجام خواهیم رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر