بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو مطرح کرد:

طراحی هم‌زمان مدل‌های بنزینی و برقی پروژه K۱۲۵ ایران خودرو

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به این‌که برقی‌سازی خودرو‌ها برنامه‌ریزی شده، خاطرنشان کرد: خودروی K۱۲۵ اولین محصولی است که هم زمان مدل بنزینی آن، با طراحی مدل برقی در دستور کار قرار گرفته است، البته ورود خودرو با مدل بنزینی خواهد بود.
کد خبر : ۲۵۸۴۵۲

طراحی هم‌زمان مدل‌های بنزینی و برقی پروژه K۱۲۵ ایران خودرو

به گزارش بورس نیوز، محسن رضایی منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با بیان این‌که میانگین مصرف سوخت سبد محصولات ایران خودرو با تعریف پروژه و براساس نقشه راه توسعه موتور کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: با تولید انبوه موتور‌های کم مصرف، از سال ۱۴۰۱ می‌توانیم سالانه دو میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت داشته باشیم. پروژه‌های قوای محرکه ایران خودرو، از منظر مصرف انرژی و کاهش ارزبری، برای اقتصاد کشور مفید خواهد بود.

وی گفت: طی پنج مرحله، مصرف سوخت سبد محصولات ایران خودرو با موتور‌های جدید و تکنولوژی‌های روز و برقی سازی به مشخصات خودرو‌های روز خواهد رسید.

رضایی‌منش با بیان این‌که راهبرد‌های نقشه راه موتور ایران خودرو، راهبرد‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است، اظهار کرد: در راهبرد‌های کوتاه مدت، جایگزینی موتور‌های پر مصرف با موتور‌های به‌روزتر و افزایش سهم خودرو‌های پایه گازسوز را در دستور کار داریم.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، افزود: در راهبرد‌های میان مدت، ارتقای موتور‌های موجود در خانواده ef، tu، xu در دستور کار است که با همکاری با شرکت‌های ایپکو و دیگر سازندگان صورت می‌گیرد.
وی گفت: برای عمل به تکلیف سازمان استاندارد، راهبرد میان مدتی را در دستور کار قرار داده‌ایم و برمبنای آن، پروژه‌هایی را تعریف کردیم که بتوانیم از استاندارد‌ها عبور کنیم. آزمون‌هایی که در مراکز معتبر نیز انجام شده است، این نوید را می‌دهد که راه را درست طی کرده‌ایم و همکاران ما در بخش مهندسی، به بهترین نحو این پروژه‌ها را در دستور کار داشته‌اند.

رضایی منش با بیان این‌که راهبرد نقشه راه در بلندمدت نیز، توسعه خانواده موتور‌های کم مصرف بوده و موتور سه استوانه است، گفت: در این راستا برخی پروژه‌ها مصوب شده و طبق نقشه راه در حال جاری سازی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به روز رسانی سه محصول موتور در ایران خودرو
مدیرعامل ساپکو در دوازدهمین همایش بین‌المللی موتور‌های درون‌سوز گفت:

به روز رسانی سه محصول موتور در ایران خودرو

ارتقای کیفیت محصولات، مهم‌ترین اولویت‌ ایران خودرو است
پیام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به مناسبت روز کارگر؛

ارتقای کیفیت محصولات، مهم‌ترین اولویت‌ ایران خودرو است

ارسال نظر