بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
درآمد و فروش این شرکت غذایی کاهش یافت:

سقوط فروش و درآمد "غکورش" در فروردین ۱۴۰۱

سقوط فروش و درآمد
این شرکت طی یک سال گذشته نوسانات زیاد و دچار تغییرات زیادی در کسب درآمد‌ها شده به‌گونه‌ای که می‌توان گفت "غکورش" در فروردین ۱۴۰۱ در یک سقوط آزاد قرارگرفته است.
کد خبر : ۲۵۸۶۰۲

سقوط فروش و درآمد

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت صنعت غذایی کورش در گزارش فعالیت فروردین‌ماه ۱۴۰۱ مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات را برابر با ۲،۰۱۶ میلیارد ریال شناسایی کرد. همچنین درآمد تجمیعی شرکت به دلیل مصادف بودن با آغاز سال مالی، همین میزان اعلام‌شده است.

سقوط فروش و درآمد

درآمد ماهانه‌ای که "غکورش" از فروش محصولات در فروردین‌ماه به دست آورد، مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود و فعالیتی را در بازار صادراتی ثبت نکرده است.


بیشتر بخوانید: روغن های خام "غکورش" افزایش نرخ گرفتند


درآمد‌های عملیاتی "غکورش" در فروردین‌ماه

این گزارش نشان می‌دهد، میزان درآمدی که "غکورش" به دست آورده، نسبت به اسفندماه افت ۶۴ درصدی را به همراه داشته و در مقایسه با دوره مشابه در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵ درصد کاهش پیداکرده است. با توجه به نمودار نیز می‌توان دریافت این شرکت طی یک سال گذشته نوسانات زیاد و دچار تغییرات زیادی در کسب درآمد‌ها شده به‌گونه‌ای که می‌توان گفت "غکورش" در فروردین ۱۴۰۱ در یک سقوط آزاد قرارگرفته است.

سقوط فروش و درآمد

طبق گزارش صورت گرفته، بیشترین درآمد این شرکت از طریق فروش «روغن خوراکی» با ۱,۸۹۲ میلیارد ریال به‌دست‌آمده که در مقایسه با وضعیت خود در اسفندماه روند نزولی ۶۳ درصدی را تجربه کرده است. این محصول به‌گونه‌ای در شرایط منفی قرارگرفته که حتی نسبت به فروردین سال گذشته نیز افت ۳۳ درصدی را به همراه داشت.

با توجه به اینکه مشاهده می‌کنیم محصول روغن خوراکی با کاهش درآمد در فروردین‌ماه روبه‌رو بوده نرخ فروش این محصول طی اولین‌ماه سال جاری با افزایش نرخ تقریباً ۴ درصدی به نرخ ۱۶ میلیون و ۲۹۶ هزارتومانی در ازای هر تن رسیده است.

بر اساس داده‌ها می‌توان گفت شرکت صنعت غذایی کورش باید برای چنین عملکرد ضعیفی پاسخ و راهکار مناسبی بیابد تا سرمایه‌گذاران این شرکت قانع و ضرر آن‌ها جبران شود که البته فعلاً این اتفاق بعید به نظر می‌رسد.

مقدار فروش محصولات "غکورش"

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت صنعت غذایی کورش در بخش فروش محصولات خود نیز درمانده شده و همانند درآمد ماهانه نیز در روند نزولی قرارگرفته است. درواقع این شرکت در فروردین‌ماه ۱۴،۰۷۱ تن از محصولات خود را به فروش رسانده که در مقایسه با اسفند ۱۴۰۰ حدود ۶۵ درصد کاهش فروش را به همراه داشت. دراین‌بین لازم به ذکر بوده که "غکورش" با افت ۸۱ درصدی فروش نسبت به فروردین سال گذشته، یک‌روند نزولی دیگر را در کارنامه مالی خود ثبت کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر