بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی ترخیص می شود
رئیس کل گمرک کشور گفت:هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی از بنادر و گمرکات کشور به مقصد‌های مختلف داخلی، از گمرک ترخیص می‌شود.
کد خبر : ۲۵۸۷۴۵

هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی ترخیص می شود

به گزارش بورس نیوز، علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک کشور اظهار کرد: هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی از بنادر و گمرکات کشور به مقصد‌های مختلف داخلی، از گمرک ترخیص می‌شود.



وی افزود: علاوه بر اقلام موجود در انبارها، حدود ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی هم در حال تخلیه بوده و بیش از ۷۰۰ هزار تن کالا نیز در لنگرگاه وجود دارد که به محض انجام مقدمات، روند تخلیه آن‌ها به انبار‌های گمرک آغاز خواهد شد.

مقدسی گفت: این آمار نشان دهنده تلاش روزافزون گمرک در مسیر تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم است که امیدواریم بتوانیم بیش ازپیش در این مسیر موفق باشیم.

رییس کل گمرک کشور ادامه داد: حذف ارز ترجیحی با شجاعت دولت سیزدهم به انجام رسید و دولت هزینه این کار را به جان خرید تا این کار را انجام دهد.

مقدسی بیان کرد: در حال حاضر شرایط خاصی در کالا‌های اساسی در دنیا حاکم شده و همه کشور‌ها در حال حفظ و افزایش ذخایر خود هستند و ما نیز ناگزیر به حذف ارز ترجیحی بودیم تا این ذخایر را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: به موازات این امر، دولت سیزدهم تمام توان خود را برای تامین کالا‌های اساسی انجام داده و از هیچ تلاشی در این خصوص فروگذار نکرده است.

وی با اشاره به صادرات ۸.۵ میلیارد دلاری کشور طی ۲ ماه نخست امسال تاکید کرد: این رقم، ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده که امیدواریم همین روند را ادامه دهیم.

رییس کل گمرک ایران، ظرفیت‌های صادراتی آذربایجان غربی را بسیار زیاد و قابل توجه اعلام کرد و ادامه داد: در این استان، طی ۲ ماه ابتدایی سال ۱۱۲ میلیون دلار صادرات ثبت شده که البته می‌تواند از این بیشتر باشد.

مقدسی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این جلسه در خصوص فعالیت گمرک، این نهاد را مجری سیاست‌ها دانست و اضافه کرد: در حوزه بخشنامه‌های صادره، سهم ما فقط ۱۰ درصد بود و ما مجری ۹۰ درصد دیگر بخشنامه‌هایی بودیم که از دیگر نهاد‌ها صادر می‌شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر