بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نگاه بنیادی را مبنای خریدهای خود قرار دهید

نگاه بنیادی را مبنای خریدهای خود قرار دهید
افراد غیر متخصص در ورود به بازار سرمایه احتیاط کنند؛ خرید سهام ترکیبی و متنوع از شرکت های بزرگ با نسبت P/E پایین، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می دهد.
کد خبر : ۲۵۸۹۷۴

توصیه ای به مردم قبل از سرمایه گذاری در بورس

به گزارش بورس نیوز، با توجه به رشد نقدینگی به نظر می رسد مناسب ترین گزینه برای هدایت نقدینگی سرگردان، بازار سرمایه باشد. ولی تجربه تلخ سال ۱۳۹۹ و ضرر و زیانی که بالاخص گریبانگیر تازه واردها شد، نگرانی هایی ایجاد می کند.

 

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: دو نگاه در حوزه تصمیم گیری برای ورود به بازار سرمایه وجود دارد؛ یک نگاه این است که تصمیم گیری بر اساس روش بنیادین باشد. در این رویکرد برای هر خرید و فروشی، کار کارشناسی انجام می گیرد و بر مبنای آن خرید و فروش انجام می دهند؛ استفاده از این روش برای خرید و فروش سهام همان روش ارزیابی دقیق محاسبه قیمت های سهام در شرایط اقدام به معامله است.

وی افزود: در روش دوم که به روش تکنیکالی مشهور است، روند قیمت ها بدون توجه به ارزندگی فعلی آنها، مبنای تصمیم قرار می گیرد. مثلاً در موضوع خرید خودرو بدون توجه به قیمت فعلی، برای خرید و فروش روند افزایشی یا کاهشی قیمت در روزها و ماه های آینده در نظر گرفته می شود؛ این روش بسیار پر ریسک است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: به هیچ عنوان اشخاصی که در بازار سرمایه تخصصی ندارند (بخش عمده ای از سهامداران خرد را نیز تشکیل می دهند)، از روش تکنیکال برای معامله در بورس استفاده نکنند و روش بنیادی را انتخاب کنند. همچنین در انتخاب سهام به شرکت هایی که بیشترین ارزش بازار را دارند، توجه کنند؛ چرا که معمولاً دستکاری و بالا پایین شدن قیمت ها، در سهام شرکت های کوچیک رخ می دهد.

پورابراهیمی با اشاره به ریسک پذیری بازار سرمایه، اظهار کرد: توده های مردمی که وارد بازار می شوند، عمدتا ریسک پذیر نیستند. لذا توصیه ما به این افراد این است که در خرید سهام به نسبت قیمت به درآمد یا P/E شرکت ها توجه کنند و سهام شرکت‌هایی را انتخاب کنند که کمترین P/E را دارند. همچنین ترکیب سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنند، یعنی تمام پول خود را در سهام یک شرکت نگذارند تا ریسک سرمایه گذاری شان کاهش یابد.

 

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بازگشت به ریل قانون؛ مهم ترین ضرورت سهام عدالت
در میزگرد بررسی چالش های سهام عدالت مطرح شد؛

بازگشت به ریل قانون؛ مهم ترین ضرورت سهام عدالت

شفافیت در بازار سرمایه با نظارت مردمی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

شفافیت در بازار سرمایه با نظارت مردمی

ضرورت حمایت از تولید خودروهای سنگین در کشور
یک نماینده مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ضرورت حمایت از تولید خودروهای سنگین در کشور

سود رسوب شده سهامداران عدالت کجا رفت؟
دبیر فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بورس نیوز پاسخ داد :

سود رسوب شده سهامداران عدالت کجا رفت؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
چی بخریم ؟ زاگرس خوبه.بوعلی خوبه ؟ دو روز دیگه گزارش نوری هم میاد و می بینی.دولت دستش رو تا ته کرده تو جیب همین شرکت هایی که شما می فرمایید پی به ای پایین دارند.چند روز دیگه هم بعید نست قیمت نفت بیاد پایین و آش نخورده و دهن سوخته.هر چه قیمت نفت بالاتر میره گزارشات شرکت هایی که یه زمانی با ده درصد بالا رفتن قیمت نفت عروسی داشتن خرابتر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
شما جناب پور ابراهیمی خودت یک چیزایی شنیدی و توجیه نیستی ؛ سهمی که p/e پایینی دارد آینده روشنی ندارد که p آن رشد نمی کند ؛ با افزایش هزینه ها p/e همانهایی که کم بوده داره میاد بالا و اونهایی که بالا بوده داره میاد پایین ؛ لطفا حرفی نزنید که باعث ضرر گروهی شوید
رضا نباتی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
فقط مونده شما اظهار نظر کنیدجناب پورابراهیمی. اظهر من الشمس هست که دارید با سیاست ها تون بورس رو نابود میکنید و سرمایه مردم رو هر روز پودر میکنید. در کل دوسال پس سقوط تاریخی بورس میانگین قیمتی پرتفوی سهامداران بیست درصد رشد کرده بود که به لطف شما 30 درصد افت کرد. جالب توجه هست که پرتفوی بنده p/e کمتر از دو هم دارد!!
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
واقعا متاسفم بعد ار 2 سال افت ورکود بورس قیمت کالاها وخدمات روزانه افزایش دارد هنوز سهامداران متضرر وپشیمان وسرخورده !!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
خدا داند شما صلاحیت اداره مملکت ذا ندارید