بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
زیان خالص ۷ هزار میلیارد تومانی؛

بانک ایران زمین امیدوار به روزهای بهتر

بانک ایران زمین امیدوار به روزهای بهتر
بانک ایران زمین در این گزارش ۹ ماهه به زیان خالص ۷ هزار و ۷۷ میلیارد تومانی دست یافت که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، زیان خالص به دست آمده ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده، لازم به ذکر است که زیان خالص در ازای هر سهم هزار و ۷۶۹ تومان شناسایی شد.
کد خبر : ۲۵۹۰۰۹

بانک ایران زمین+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، بانک ایران زمین در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۰ مجموع درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بدهی خود طی این دوره ۹ ماهه را برابر با ۶۲۱ میلیارد تومان ارائه کرده که رشد ۱۲۰ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال در گذشته از آن خود کرده است.

هزینه سود سپرده این بانک برابر با ۷ هزار ۱۲۱ میلیارد تومان شناسایی شد که این مبلغ تقریباً ۱۰۴۵ درصد بالاتر از درآمد به دست آمده طی این دوره ۹ ماهه است.

هزینه‌های مالی بانک ایران زمین در پایان آذرماه ۱۴۰۰ نزدیک به ۷۸ میلیارد تومان شناسایی‌شده که با توجه به مبلغ ثبت‌شده در سال گذشته با رشد ۳،۵۵۲ درصدی همراه بوده است.

زیان خالص بانک ایران زمین+بورس نیوز

بانک ایران زمین در این گزارش ۹ ماهه به زیان خالص ۷ هزار و ۷۷ میلیارد تومانی دست یافت که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، زیان به دست آمده ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است ، که زیان خالص در ازای هر سهم هزار و ۷۶۹ تومان شناسایی شد.


بیشتر بخوانید: "وزمین" از نتیجه مزایده گفت


صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان آذرماه ۱۴۰۰

بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت "وزمین" در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۵۰ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان ارائه کرده که رشد ۱۶ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بوده و بیشترین دارایی در اختیار بخش «سایر دارایی‌ها» و «تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیر دولتی» است.

در این بین دارایی‌هایی که تحت عنوان «تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیر دولتی» شناسایی شد برابر با ۹ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان بود که نسبت به پایان سال مالی گذشته ۸۵ درصد افزایش یافته است.

صورت وضعیت مالی وزمین+بورس نیوز

طی این دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۰ میزان سرمایه "وزمین" مبلغی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام‌شده که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقی‌مانده و همچنین زیان انباشته ارائه‌‎شده بانک ایران زمین در پایان دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۰ با رشد ۵۴ درصدی به ۲۰ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان دست‌یافته است.

گفتنی است که بانک ایران زمین بر اساس این گزارش دچار مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده است، بر اساس این قانون هرگاه بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیئت مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت نماید تا موضوع انحلال یا بقاء شرکت مورد شور و رای واقع شود، به بیان ساده‌تر اگر نیمی از دارایی‌های یک شرکت از بین برود، نشانگر مواجهه شرکت با مشکلات جدی مالی است.

حال باید دید که بانک ایران زمین اقداماتی که برای خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت انجام داده تاکنون به چه نتیجه‌ای رسیده است؟

آیا همچنان سازمان بورس و اوراق بهادار بر پای عدم موافقت ضمنی خود با برنامه بانک ایران زمین، به علت که این افزایش سرمایه منجر به خروج آن از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت نمی‌گردد باقی مانده است؟

بورس‌نیوز به‌عنوان نخستین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه آماده درج پاسخ بانک ایران زمین نسبت به سوال‌های مطرح شده را دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر