بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروهای جایگزین تیبا و سمند معرفی شوند

خودروهای جایگزین تیبا و سمند معرفی شوند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید به این نکته نیز توجه کرد که توقف خط تولید خودرو‌هایی مانند تیبا و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین موجب التهاب بازار می‌شود، بنابراین وزارت صمت باید ضرب‌الاجلی برای خودروسازان به منظور معرفی خودرو‌های جایگزین تعیین کند.
کد خبر : ۲۵۹۰۲۷

خودروهای جایگزین تیبا و سمند معرفی شوند

به گزارش بورس نیوز، حجت اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت معرفی هرچه سریعتر خودرو‌های جایگزین تیبا و سمند، اظهار کرد: هرچند ضرورت تولید خودرو‌های به‌روز، ایمن و استاندارد بر هیچ کسی پوشیده نیست و خودروسازان باید در این راستا تمام توان خود را به کار گیرند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که توقف خط تولید خودرو‌هایی مانند تیبا و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین موجب التهاب بازار می‌شود، بنابراین وزارت صمت باید ضرب‌الاجلی برای خودروسازان به منظور معرفی خودرو‌های جایگزین تعیین کند.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم رسیدگی به مشکلات صنعت خودرو و تاکید بر ارتقا کیفیت آن‌ها را دستورکار دوسال گذشته خود قرار داده است، افزود: مجلس و دولت همواره بر افزایش کیفیت و رعایت استاندارد‌های روز در تولید خودرو‌های داخلی تاکید دارند بنابراین سازمان ملی استاندارد به تازگی، استاندارد تیبا و سمند را تائید نکرد.

وی اضافه کرد: معمولا خودرو‌هایی که استاندارد آن‌ها تائید نشده، توسط اقشار متوسط و ضعیف جامعه از نظر درآمدی استفاده می‌شود و توقف خط تولید آن‌ها بدون معرفی خودروی جایگزین موجب ضرر و زیان مردم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: خودروسازان و وزارت صمت باید در بازه زمانی کوتاهی استاندارد‌های لازم برای تولید خودرو‌های داخلی رعایت کنند، زیرا بازار خودرو با تنش جدیدی به واسطه حذف برخی خودرو‌ها از تولید روبه رو نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت باید خودروسازان را ملزم به ارائه برنامه‌های مربوط به تولید خودرو‌های باکیفیت و با قیمت مناسب کند تا خلا خودرو‌هایی مانند تیبا و سمند منجر به افزایش قیمت مجدد خودرو نشود

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
انتخاب ۱۲ هزار نفر به عنوان ذخیره جهت تخصیص خودرو
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:

انتخاب ۱۲ هزار نفر به عنوان ذخیره جهت تخصیص خودرو

منتظر کاهش نرخ ارز نباشید!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

منتظر کاهش نرخ ارز نباشید!

ارسال نظر