بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
چرا عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق شد؟

شوک صبحگاهی از سمت "صمت"

شوک صبحگاهی از سمت
وقتی در نحوه مدیریت بازار خودرو لجاجت وجود دارد، بهتر است فروش خودرو به روشی انجام شود که قیمت فروش کارخانه به قیمت بازار نزدیک‌تر باشد و بورس کالا در این زمینه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
کد خبر : ۲۵۹۰۷۰

شوک صبحگاهی از سمت

به گزارش بورس نیوز، در اقدامی غافلگیرانه صبح امروز، "مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران در نامه‌ای به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد که علیرغم آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای انجام معاملات خودرو در بورس کالا با توجه به نامه روز گذشته معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق می‌شود! " این موضوع سبب اعتراض و انتقاد جامعه سهامداران و خریداران خودرو شده است. طبق آمارها، بیش از ۷۵۰۰ نفر جدید در یک هفته اخیر برای خرید خودرو از بورس کالا کد دریافت کرده اند و ۱۳۰۰ نفر نیز حساب خود را ۳۰۰ میلیون تومان شارژ کرده اند!

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: مخالف و معترض تصمیم وزارت صمت در مورد تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا هستم.

وی افزود: اگرچه عرضه خودرو از طریق بورس کالا در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و اگر در حالت عادی عرضه خودرو را به بورس کالا بسپاریم، نمایندگی‌های فروش فعال در سراسر کشور آسیب خواهند دید. اما به طور اخص، وقتی در نحوه مدیریت بازار خودرو لجاجت وجود دارد، بهتر است فروش خودرو به روشی انجام شود که قیمت فروش کارخانه به قیمت بازار نزدیک‌تر باشد و بورس کالا در این زمینه می‌توانست گزینه مناسبی باشد. ولی مشخص نیست مجموعه معاونت خودرو وزارت صمت چه هدفی را دنبال می‌کند؟ این مجموعه با تصمیمات خود به شدت بازار خودرو را آشفته کرده و تصمیماتی که در این مجموعه اتخاذ شده، باعث آشفتگی در کل بازار خودرو (حتی در مورد خودرو‌هایی همچون چری که تا قبل از این صف خرید وجود نداشته) شده است.

زاوه ادامه داد : دخالت وزارت صمت در مورد عرضه دیگنیتی و فیدلیتی که اصلاً مشمول قیمت‌گذاری دستوری نبوده‌اند، هیچ توجیهی ندارد. چرا باید خودرویی که یک کالای لوکس تلقی شده و کالای مصرفی اقشار آسیب پذیر نیست، نیاز به مداخله ستاد تنظیم بازار و مصوبه سران قوا و... داشته باشد؟ بهانه‌های وزارت صمت برای تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا، اصلاً منطقی نبوده و به نظر می‌رسد در مجموعه وزارت صمت بیش از آنکه تصمیماتی اتخاذ شود که به نفع مردم باشد، در راستای آزار و اذیت مردم عمل می‌شود!

شوک صبحگاهی از سمت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نگاه بنیادی را مبنای خریدهای خود قرار دهید
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نگاه بنیادی را مبنای خریدهای خود قرار دهید

ترسیم نقشه طلا تا پایان سال
یک کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز به بررسی وضعیت طلا پرداخت:

ترسیم نقشه طلا تا پایان سال

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
تیر خلاص مافیا در دقیقه ۹۰
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
فربد زاوه مروم را چی فرض کردی! به شعور مردم احترام بزار . قیمت بازارو به توسط انحصار به دو برابر بیشتر رسندین حالا به جای اینکه با واردات و عرضه بیشتر قیمت بازارو بیارین پائین با سوع استفاده از شرایط و مظلومیت مردم میخاین قیمت کارخانه را به بازار نزدیک کنید. واقعا اگر وزیر صمت و دولت در این ضمینه با افکار پلید شما حمکاری کنن جای تاسف و این درصد کمی هم که مردم به این دولت امید دارن به تباهی میره
ج
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
طور خدا وزیر نالایق۸صمت را عوض کنید بیچاره کرد