بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
در مجمع سوژمیران اتفاق افتاد؛

تقسیم سود ۹۶ درصدی در سوژمیران

مجمع شرکت سوژمیران با حضور سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۲۵۹۱۰۰

تقسیم سود ۹۶ درصدی در سوژمیران

بورس نیوز: شرکت سوژمیران یکی از صادرکنندگان کنسانتره سرب به خارج از کشور است. ظرفیت اسمی تولید شرکت به صورت کنسانتره سرب (معدن راونج): ۸.۰۰۰ تن و سنگ بوکسیت (معدن سفید کمر): ۱۰.۰۰۰ تن است.

همچنین، درآمد اصلی شرکت از محل صادرات کنسانتره سرب محقق می‌شود.

بر اساس این گزارش، مقدار تولید کنسانتره سرب در سال ۱۳۹۹ معادل ۷۱۳۲ تن بوده و در سال ۱۴۰۰ این مقدار به ۷۲۶۵ تن رسیده که معادل رشد ۲ درصدی تناژ تولید است.

همچنین، مقدار کل تولید کنسانتره سرب در کشور در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۱ هزار تن بوده که از این مقدار ۱۵ هزار تن مصرف داخل و ۶۶ هزار تن تن صادراتی بوده و سهم شرکت از تولید داخلی ۹ درصد و از صادرات ۱۱.۵ درصد است.

لازم به ذکر است، مقدار فروش کنسانتره سرب در سال ۱۳۹۹ معادل ۵۴۲۰ تن بوده و در سال ۱۴۰۰ این مقدار به ۷۵۸۶ تن رسیده که رشد ۴۰ درصدی تناژ فروش را شامل می‌شود.

بر این اساس، موجودی کنسانتره سرب در پایان سال ۱۴۰۰ معادل ۲۹۴۲ تن با بهای تمام شده حدودا ۹ میلیون تومان به ازای هر تن (در مجموع بهای تمام شده ۴/۲۶ میلیارد تومان می‌باشد)


درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۹۴ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش یافته که دلیل آن عدم فروش خاک روی به شرکت باما بوده است.

درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۸ درصد از محل صادرات بوده و در سال ۱۴۰۰ این مبلغ بالغ بر ۹۹ درصد اعلام شد.


بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۰ معادل ۶/۵۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۵۳ درصد کاهش یافته که علت آن عدم خرید خاک روی بود.

سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۲ درصد افزایش یافته است.

علت کاهش مبلغ فروش نسبت به سال ۹۹، عدم فروش خاک روی به دلیل حاشیه سود بسیار پایین و عدم توجیه اقتصادی اعلام شد.

تقسیم سود ۹۶ درصدی در سوژمیران

موجودی کنسانتره سرب در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به مقدار ۲.۹۴۲ تن بوده که فروش در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۵۰۰ تن برآورد شده است.

با سرب ۲.۳۸۰ دلاری و دلار ۲۷۰۰۰ تومان، سود ۳۱۱ تومانی پیش بینی شده است.

عمده دلیل کاهش مبلغ فروش در مقایسه با سال گذشته مربوط به فروش خاک روی بوده که به علت توقف تخصیص سهمیه از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی بوده است.
این شرکت صرفا از طریق بورس کالا اقدام به عرضه نموده و به دلیل حاشیه سود پایین برای شرکت، نسبت به خرید اقدام نشده است. با این حال شرکت در بخش کنسانتره سرب رشد ۵۶ درصدی فروش نسبت به سال قبل از آن را داشته است.

فروش شرکت بر اساس شرایط بازار، قیمت جهانی، قیمت دلار و عمدتاً بهره‌گیری از حمل فله به عنوان ارزان‌ترین روش حمل صادرات (در مقایسه با حمل کانتینری) است؛ لذا فروش شرکت براساس موجودی کالا و به صورت دوره‌ای انجام خواهد شد. این راهبرد در راستای کمینه نمودن هزینه‌های حمل، حداکثرسازی سود و ارزش براساس شرایط بازار است.

حساب‌های دریافتنی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۴۳.۸۲۹ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۵۳۷.۲۷۱ میلیون ریال) ۲۰ درصد افزایش داشته در حالی که رشد فروش صادراتی بیش از ۵۰ درصد بوده است.

در نهایت در مجمع سوژمیران مبلغ ۱۶۰۰ ریال سود از ۱۶۶۸ ریال تقسیم شد.

تقسیم سود ۹۶ درصدی در سوژمیران

لازم به ذکر است، در مجمع فوق العاده سوژمیران درخصوص ابلاغ مصوبه هیأت مدیره سازمان در خصوص اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به استثنای نهاد‌های مالی و پولی تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است، در کلیه مجامع عمومی، سهامداران حقیقی می‌توانند شخصاً یا از طریق وکیل با ارائه وکالت نامه رسمی و یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت نامه (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان مجاز شخص حقوقی، حضور به هم رسانند. هر سهامدار، برای هر یک سهم فقط یک حق رأی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر