بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
جلسه پرسش و پاسخ ورود تپسی به بازار سهام برگزار شد:

استارت تاکسی های "تپسی" جلوی فرابورس

اقبال به شرکت هایی همچون " تپسی" در سطح جهانی به این دلیل است که این شرکت ها غالبا توانایی رشد سریع را دارا هستند و برای رشد آنها حد و مرزی نمی توان متصور شد.
کد خبر : ۲۵۹۱۰۵

بورس نیوز:

دومین نشست خبری عرضه اولیه شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس در نماد "تپسی" روز چهارشنبه در ساختمان فرابورس برگزار شد ، جایی که تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه گرد هم آمده بودند تا صحبت های بنیان گذار ، مدیرعامل و البته سهامداران این استارتاپ را بشنوند و سوالات خود را در خصوص روند سودآوری و وضعیت شرکت از این افراد بپرسند. نکته حائز اهمیت در خصوص عرضه اولیه "تپسی" آن است که با ورود این استارتاپ به بازار سهام یک صنعت جدید هم در فرابورس و بازار سرمایه متولد می شود ، از همین رو اهالی بازار سرمایه با سوالات متنوع خود به نشست پرسش و پاسخ آمده بودند.

استارت تاکسی های

چرا تپسی می تواند در بازار سرمایه موفق باشد؟

میلاد منشی پور ، مدیرعامل "تپسی" در خصوص عرضه اولیه این شرکت در فرابورس گفت: حدود 20 سال قبل ، و در اوایل سال 2000 ، 10 شرکت بزرگ بازارهای سهام جهانی همواره از بین شرکت های فولادی ، بانکی ، صنعتی و نفتی بودند اما در سال های اخیر این شرکت ها جای خود را به شرکت های اینترنت محور دادند.

منشی پور ادامه داد : اقبال به شرکت هایی همچون " تپسی" در سطح جهانی به این دلیل است که این شرکت ها غالبا توانایی رشد سریع را دارا هستند و برای رشد آنها حد و مرزی نمی توان متصور شد. این شرکت ها در بستری به نام اینترنت رفتار و سلیقه مشتری را تغییر می دهند، این رشد سریع سبب می شود که سرمایه گذاری در این شرکت ها بالا برود. به همین دلیل در 10 الی 15 سال ابتدایی حضور این شرکت ها در سطح جهانی ، منابع مالی خود را به درون شرکت باز می گردانند و سرمایه گذاری مجدد انجام می دهند.

استارت تاکسی های

عرضه اولیه به روش سلب حق تقدم

مدیرعامل "تپسی" در خصوص عرضه اولیه این تاکسی اینترنتی در بازار فرابورس گفت: سهام " تپسی" به روش سلب حق تقدم عرضه خواهد شد . در ابتدا 5 درصد سهام "تپسی" در مرحله اول عرضه می شود و سهامداران تعهد کردند تمام منابع جهت توسعه به داخل شرکت بازگردد . در مرحله بعدی درصد بزرگتری سهام عرضه می شود که به روش سلب حق تقدم و به شکل افزایش سرمایه مجددا به شرکت باز می گردد.

استارت تاکسی های

درآمد ها در "تپسی" صعودی است

هومن دمیرچلو، دیگر بنیان گذار تپسی در خصوص روند درآمدی "تپسی" اطلاعات مفیدی مطرح کرد و گفت : درآمد بهار تپسی نسبت به بهار سال گذشته تقریبا 2 برابر شده است . فروش سال 1400 معادل 266 میلیارد تومان و پیش بینی فروش سال جدید در حدود 680 میلیارد تومان است . 72 درصد از افزایش فروش با توجه به برنامه های توسعه ای به خصوص برنامه توسعه جغرافیایی و عمیق شدن در شهرهایی که در حال حاضر "تپسی" در آنها فعالیت دارد ، ایجاد شده است.

ارزش هر سهم یک هزار و 403 تومان

احسان مرادی به عنوان مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان که ارزش گذاری ، مشاوره پذیرش و تعهد خرید "تپسی" را انجام داده است ، در خصوص ارزش واقعی هر برگه سهم "تپسی" گفت : با در نظر گرفتن ارزش خالص دارایی های "تپسی" به ارزش بازار 16 هزار و 427 میلیارد ریالی رسیدیم ، که بر این اساس ارزش هر برگه سهم "تپسی" هزار و 403 تومان است. براساس روش مونت کارلو و با در نظر گرفتن 10 هزار نمونه تصادفی ، و با احتمال 90 درصد ، ارزش بازار "تپسی" از هزار و 405 تا 2 هزار و 216 میلیارد تومان تخمین زده شده است .

در ادامه این جلسه حاضران به ایراد سوال پرداختند که مدیران و برخی اعضای هیات مدیره "تپسی" به همراه احسان مرادی مدیرعامل مجموعه تامین سرمایه کاردان به سوال حضار پاسخ دادند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر