بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد؛

روند افزایشی هزینه وام مسکن

هزینه وام مسکن نسبت به هفته قبل روند افزایشی داشته و درحالی که متاهل‌های ساکن تهران پیش از این با پرداخت حدود ۱۲۴ میلیون تومان میتوانستند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند، اکنون باید حدود ۱۳۲ میلیون تومان بپردازند.
کد خبر : ۲۵۹۱۰۸

روند افزایشی هزینه وام مسکن مسکن

بورس نیوز: هزینه وام مسکن نسبت به هفته قبل روند افزایشی داشته و درحالی که متاهل‌های ساکن تهران پیش از این با پرداخت حدود ۱۲۴ میلیون تومان میتوانستند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند، اکنون باید حدود ۱۳۲ میلیون تومان بپردازند. 



بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۴۰۰، ۱۳۵ هزار و ۳۰۰ و ۱۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور ماه سال گذشته با قیمت ۱۳۵ هزار و ۹۰۰، ۱۳۷ هزار و ۱۰۰ و ۱۳۶ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۶ هزار و ۶۰۰، در آبان ماه ۱۳۶ هزار و ۲۰۰ و در آذرماه نیز ۱۳۷ هزار تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ و ۱۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

بر این اساس، مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ تومانی ۵۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲ میلیون و ۹۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۷ میلیون و ۳۳۶هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲ میلیون و ۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۲ میلیون و ۵۷۶هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجرد‌ها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۴۴ میلیون و ۱۹۲ و متاهل‌ها نیز باید ۸۸ میلیون و ۳۸۴هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجرد‌های سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجرد‌ها باید با پرداخت ۱۶ میلیون و ۵۷۲ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۳۳ میلیون و ۱۴۴هزار تومان برای خرید اوراق نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر