بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
در قیمت گذاری امروز اتفاق افتاد؛

افت خفیف قیمت نفت برنت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۶ سنت معادل ۰.۸۶ درصد کاهش به ۱۲۲ دلار و یک سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۹۱۱۰

کاهش قیمت یک دلاری نفت و رسیدن به 122 دلار

بورس نیوز: افزایش بیشتر از حد انتظار قیمت مصرف‌کننده در آمریکا و قرنطینه‌های جدید کرونایی در چین، قیمت نفت را پایین آورده‌است.



قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۶ سنت معادل ۰.۸۶ درصد کاهش به ۱۲۲ دلار و یک سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۴ سنت معادل ۰.۶۹ درصد کاهش ۱۲۰ دلار و ۶۷ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی افزایش هفتگی قیمت را تجربه کرده‌اند. نفت برنت ۱.۹ درصد و نفت آمریکا ۱.۵ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشته‌اند.

انتشار خبر بالا رفتن قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه مه باعث سقوط سهام وال‌استریت و در کنار آن کاهش قیمت نفت شده‌است. قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم رسیده و هزینه خرید مواد غذایی افزایش یافته‌است. به‌این‌ترتیب تورم در آمریکا به بالاترین رقم طی ۴۰ سال گذشته رسیده‌است. انتظار می‌رود فدرال‌رزرو سیاست‌های سختگیرانه‌تری را در پیش بگیرد.

یک خبر بد دیگر در زمینه تقاضا بازگشت شرایط هشدار کرونا در شانگ‌های و پکن است. در بخشی از شانگ‌های قرنطینه‌های جدید کرونایی وضع شده و میلیون‌ها شهروند این شهر باید تست کرونا بدهند.

واردات نفت خام چین در ماه مه ۱۲ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش داشته‌است.

انجمن نفت و گاز نروژ اعلام کرده در صورت اعتصاب کارگران در روز یکشنبه، تولید نفت این کشور کاهش خواهد یافت. حدود ۸۴۵ نفر از ۷۵۰۰ کارگر در سکو‌های دریایی نروژ قصد اعتصاب از دوازدهم ژوئن را دارند.

تعداد چاه‌های نفت آمریکا که نشانه‌ای از عرضه آینده نفت در این کشور است، ۶ حلقه در این هفته افزایش‌یافته و به ۵۸۰ حلقه چاه رسیده‌است، یعنی بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰.

دورنمای رسیدن به یک قرارداد هسته‌ای با ایران و برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه بخش انرژی این کشور چندان روشن نیست.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
متن قانون ساماندهی صنعت خودرو منتشر شد
با تهیه و تدوین طرح قانون ساماندهی صنعت خودرو؛

متن قانون ساماندهی صنعت خودرو منتشر شد

خودروهای جایگزین تیبا و سمند معرفی شوند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروهای جایگزین تیبا و سمند معرفی شوند

از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد؛

ابلاغ قانون مجوز پنج ساله واردات خودرو به دولت

ارسال نظر