بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت:

معرفی روش های استعلام چک های تضمین شده

معرفی روش های استعلام چک های تضمین شده
سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: روش‌های استعلام مراجعه به وبسایت بانک مرکزی، ارسال پیامک و از طریق درگاه‌های اینترنتی است.
کد خبر : ۲۵۹۲۲۵

معرفی روش های استعلام چک های تضمین شده

بورس نیوز: آمنه نادعلی زاده، سخنگوی اجرای قانون جدید چک در خصوص اهمیت چک‌های تضمین شده در سیستم بانکی گفت: به لحاظ اهمیت، تعداد چک‌های تضمین شده در سال ۱۴۰۰ حدود یک درصد چک‌های عادی و حدود ۱۵ درصد مبلغ چک‌های مبادله شده است.



وی افزود: با توجه به اینکه در گذشته چک‌های تضمین شده مجهز به شناسه صیادی نبود امکان استعلام آن‌ها نیز وجود نداشت و گیرنده چک باید برای استعلام به بانک صادرکننده چک تضمینی مراجعه می‌کرد، اما در حال حاضر گیرنده می‌تواند با توجه به شناسه صیادی و ثبت این شناسه در سامانه صیاد از صحت چک اطمینان حاصل کند.

وی در خصوص روش استعلام چک تضمین شده گفت: یکی از این روش‌های استعلام مراجعه به وبسایت بانک مرکزی است که افراد می‌توانند با مراجعه به تب قانون جدید چک و با کلیک بر روی سرویس استعلامی چک، بر اساس اقوام اطلاعاتی جدید با وارد کردن شناسه صیادی، تاریخ سررسید، کد ملی گیرنده و وارد کردن مبلغ چک، به صورت سریع متوجه ثبت و یا عدم ثبت چک تضمین شده شوند.

نادعلی زاده ادامه داد: افراد همچنین می‌تواند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، از روش‌های استعلام گیری آگاه شوند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک افزود: افراد همچنین می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنتی مثل اینترنت بانک، همراه بانک، برنامک‌های موبایلی و خودپرداز بانک‌ها از صحت چک تضمین شده مطلع شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر