بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
از سوی سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد؛

اطلاعیه/رسیدگی مالیاتی به تراکنش های بانکی مودیان

اطلاعیه/رسیدگی مالیاتی به تراکنش های بانکی مودیان
سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص تعیین مالیات اصناف و کسبه و رسیدگی به تراکنش‌های بانکی از جمله وجوه واریزی به حساب از طریق دستگاه کارتخوان اطلاعیه صادر کرد.
کد خبر : ۲۵۹۳۴۹

اطلاعیه جدید سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر مالیات اصناف

بورس نیوزسازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در تعیین مالیات اصناف و کسبه و رسیدگی به تراکنش‌های بانکی از جمله وجوه واریزی به حساب از طریق دستگاه کارتخوان، اصل بر صحت ادعای مؤدی است.



در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: در اجرای فرمایشات اخیر مقام ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در باب اعتماد ماموران مالیاتی سراسر کشور به اصناف و کسبه، بار دیگر مؤکدا به ادارات امور مالیاتی یادآور می‌شود در تعیین مالیات اصناف و کسبه محترم ضمن اعتماد کامل به آنها، در رسیدگی به تراکنش‌های بانکی از جمله وجوه واریزی به حساب از طریق دستگاه کارتخوان اصل را بر صحت ادعای آنان بگذارند و مالیات ایشان با رعایت کامل مقررات قانونی تعیین نمایند، مگر آنکه طبق اسناد و مدارک و شواهد و قرائن مثبته خلاف ادعای آن‌ها ثابت شود.

این امر در خصوص مؤدیانی که علیرغم داشتن درآمد‌های کلان اقدام به فرار مالیاتی کرده و مالیات واقعی خود را نمی‌پردازند، مصداق نداشته و ادارات امور مالیاتی موظفند ضمن شناسایی این گروه از مودیان نسبت به مطالبه و وصول مالیات متعلقه اقدام نمایند.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حرکت از رویکرد سنتی به رویکرد داده محور
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:

حرکت از رویکرد سنتی به رویکرد داده محور

اقتصاد، دستور نمی پذیرد/جبران عقب ماندگی بازار سرمایه، به زودی!
مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان کاریزما در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اقتصاد، دستور نمی پذیرد/جبران عقب ماندگی بازار سرمایه، به زودی!

ارسال نظر