بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بازنگری در خصوص تعهدات ارزی مورد توجه باشد

بازنگری در خصوص تعهدات ارزی مورد توجه باشد
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت:دستورالعمل بانک دقیق است و عمل به آن بخش مهمی از مشکلات در این زمینه را برطرف خواهد کرد. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، بازنگری در خصوص تعهدات ارزی است.
کد خبر : ۲۵۹۳۵۲

بازنگری در خصوص تعهدات ارزی مورد توجه باشد

بورس نیوز: محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی درباره دستورالعمل جدید بانک مرکزی اظهار کرد: یکی از اقدامات مثبت بانک مرکزی دستورالعمل اخیر درباره مدیریت بازار ارز بود. مجلس در دولت قبلی هم این مسئله را در قالب پیشنهاد مطرح کرد و به مسئولان بانک مرکزی در آن مقطع گفت که بدون شک صادرکننده‌ها این ارز را در نتیجه تلاش و پشتکار خود به دست آورده اند، اما با توجه به شرایط کشور و حمایت‌های دولت از این فعالان اقتصادی باید وضعیت اقتصادی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.



میرتاج الدینی افزود: پیشنهاد به دولت قبل این بود که صادرکنندگان نسبت به بازگشت ارز به کشور تعهد دهند. به این شکل که با یک نرخ توافقی و رضایت از نتیجه، ۷۰ درصد از ارز خود را برگردانند. روشن است در صورتیکه دولت تلاش کند تا با نرخ بخشنامه‌ای این ارز را در اختیار گیرد یا عملیاتی نمی‌شود و یا اینکه فعالان اقتصادی به سراغ راه‌های غیررسمی می‌روند. علاوه بر این‌ها روش دستوری بار‌ها مورد استفاده قرار گرفته و بی نتیجه مانده است.

نماینده مردم تبریز درباره اثر کوتاه مدت یا بلند مدت دستورالعمل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: دستورالعمل اخیر بانک مرکزی سبب ورود ارز بیشتر به کشور و به تعادل رسیدن نرخ آن خواهد شد، اما قطعا در بلندمدت باید تدابیر بیشتری برای کنترل و مدیریت بازار ارز مدنظر قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد خود را برای موفقیت بیشتر در خصوص ایجاد تعادل و ثبات در بازار ارز چنین بیان کرد: دستورالعمل بانک دقیق است و عمل به آن بخش مهمی از مشکلات در این زمینه را برطرف خواهد کرد. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، بازنگری در خصوص تعهدات ارزی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر