بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
خودروسازان نباید واردکننده خودرو هم باشند
عضو کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: باید تولیدکنندگان خودرو واردکننده خودرو هم باشند و خودروی وارداتی را با هر قیمتی که بخواهند به فروش برسانند.
کد خبر : ۲۵۹۴۳۶

خودروسازان نباید واردکننده خودرو هم باشند

بورس نیوز: رحیم زارع، عضو کمیسیون جهش تولید مجلس با اشاره به بحث واردات خودرو به کشور اظهار کرد: در بحث واردات خودرو باید ما مدیریت واردات داشته باشیم و باید خودرویی به کشور وارد کنیم که فضای رقابتی را در بازار خودروی کشور ایجاد کند تا خودروسازان داخلی به خودشان بیایند.



وی افزود: کیفیت یعنی خواسته مشتری و وقتی فضای رقابتی در بازار خودروی کشور ایجاد شود، کیفیت افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس بیان کرد: اینکه خودروسازان کشور، واردکننده خودرو نیز باشند و از این بخش هم سود ببرند و در حوزه تولید هم انحصار داشته باشند، مشخص است که خواسته مشتری محقق نمی‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: مدیریت واردات باید به گونه‌ای باشد که اثرش در جامعه مشخص باشد.

وی افزود: جدا از کیفیت موضوع دیگر در بحث خودرو قیمت خودرو‌های تولیدی در کشور است. قیمت خودرو‌های داخلی قیمت واقعی آن‌ها نیست، واقعیت این است که مردم در شرایط فعلی زندگی‌شان را گران اداره می‌کنند که یکی از دلایل مهم این مسأله قیمت بالای خودرو است که سهم قابل توجهی در سبد مصرفی خانوار دارد.

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس ادامه داد: نباید تولیدکنندگان خودرو واردکننده خودرو هم باشند و خودروی وارداتی را با هر قیمتی که بخواهند به فروش برسانند.

زارع خاطرنشان کرد: شرکت‌های خودروسازی کشور باید تمام توان خود را صرف افزایش کیفیت تولیدات خود کنند، نه اینکه به عرصه واردات خودرو هم ورود کنند و به چرخه واردات هم آسیب بزنند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان اگر به وظایف خود عمل کنند، مردم راضی هستند، نه اینکه به واردات خودرو ورود کنند و از واردات هم سود ببرند و در تولید خودرو هم خودروی بی‌کیفیت به مردم تحویل دهند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر