بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
نحوه خرید زمین در متاورس upland
محبوبیت روزافزون دنیای متاورس موجب رشد و افزایش پروژه‌ها در این حوزه هیجان‌انگیز شده‌است.
کد خبر : ۲۵۹۴۵۱

نحوه خرید زمین در متاورس upland

بورس نیوز: محبوبیت روزافزون دنیای متاورس موجب رشد و افزایش پروژه‌ها در این حوزه هیجان‌انگیز شده‌است. حتماً شما هم مشتاقانه به دنبال خرید در متاورس «آپلند – upland» هستید؟ نگران نباشید، زیرا ما اینجا هستیم تا در اولین خرید ملک در آپلند شما را همراهی کنیم.

خرید ملک در آپلند تنها کاری نیست که می‌توانیم در این دنیای جدید انجام دهیم، در واقع خیلی کار‌های هیجان‌انگیز دیگر وجود دارد که می‌توانیم در سفر به این دنیای جدید آن را تجربه کنیم. متاورس آپلند به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در حین بازی درآمد کسب کنند. روز‌هایی که پول و زمان خودمان برای بازی‌کردن صرف می‌کردیم و در ازای آن چیزی دریافت نمی‌کردیم، گذشته است. در آپلند می‌توانیم در حین بازی‌کردن و سرگرم شدن، سرمایه خود را گسترش دهیم و درآمد داشته باشیم. علاوه بر این، در آپلند می‌توانیم در رویداد‌های ملک و مزایده‌ها شرکت کنیم و دارایی‌های دیجیتالی خود را به پول واقعی تبدیل کنیم. سپس دارایی‌های به دست آمده را می‌توانیم در اینجا به پول نقد تبدیل کنیم.

خرید زمین در آپلند چگونه است؟ اگر می‌خواهید در سرمایه‌گذاری دنیای دیجیتالی به‌روز باشید و به دنبال آموزش خرید زمین در متاورس هستید، اما نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید، این بلاگ را تا انتها بخوانید. ما در این مطلب تمام موارد و اطلاعاتی که برای خرید زمین نیاز است که بدانید را پوشش می‌دهیم. پس بیایید شروع کنیم.

متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) یا فرا جهان تازه‌ترین مفهومی است که نظر صنعت فناوری جهان را به خود جلب کرده است. اما این تخیل بی‌نهایت چه دنیای جدیدی را برای ما طراحی کرده است؟

متاورس یک‌دنیای تخیلی مجازی است که همه چیز در آن سه‌بعدی هستند. یک محیط مجازی که به‌جای آن که در تلویزیون یا گوشی آن را تماشا کنیم می‌توانیم وارد آن شویم و همه چیز را تجربه کنیم. دنیای متاورس دارای بخش‌های مجازی بی‌پایان و به‌هم‌پیوسته است که با کمک هدست واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و یا سایر ابزار‌های هوشمند، می‌توانیم یکدیگر را ملاقات کنیم. با یکدیگر درس بخوانیم و یا به تماشای کنسرت یک خواننده محبوب برویم. در واقع با اتصال و تجمیع جنبه‌های آنلاین در یک جهان یکپارچه مجازی، قادر خواهیم بود که زندگی مجازی خود را به همان شیوه زندگی خود ادامه دهیم. اثر هنری مجازی خلق کنیم و یا از نمایشگاه آثار هنری بازدید کنیم.

با بالارفتن نفوذ بلاک‌چین در دنیای فناوری، پای متاورس به بازی‌های بلاک‌چینی باز شد. در این بازی‌ها افراد می‌توانند آیتم‌های بازی را در قالب توکن خریداری و معامله کنند. نوع این بازی‌ها با بازی‌های غیر بلاک‌چینی تفاوتی ندارد و فقط دارایی‌های بازیکن در بازی به توکن تبدیل می‌شوند و می‌توانیم آن‌ها را معامله کنیم. دنیای متاورس این امکان را برای کاربران به وجود آورده است که مانند دنیای واقعی به خریدوفروش و معامله بپردازند. در واقع برای انجام این مبادلات نیاز به ارزی خواهیم داشت و به همین دلیل ارز‌های دیجیتال گزینه و انتخاب خوبی هستند. علاوه بر ارز‌های دیجیتال امکان معاملات توکن‌های غیرمثلی یا NFT نیز وجود دارد.

دنیای متاورس هنوز درحال‌توسعه است و به طور کامل هنوز راه‌اندازی نشده است. اما پروژه‌هایی مانند آپلند، دیسنترالند و سند باکس طراحی شده‌اند که نمونه‌ای از دنیای متاورس هستند.

منظور از خرید زمین در متاورس چیست؟

حالا که تا حدودی با متاورس آشنا شده‌ایم، به سراغ نحوه خرید زمین در متاورس می‌رویم. زمین مجازی چیست؟ خریدن زمین مجازی برای ما چه سودی دارد؟ دنیای مجازی متاورس محیطی است که در آن می‌توانیم زمین مجازی بخریم. در واقع، معامله گران و سرمایه‌گذاران برای خرید زمین در یک شهر جدید که فقط در واقعیت مجازی وجود دارد، پول واقعی خرج می‌کنند. سپس خریداران می‌توانند هرآنچه که بخواهند در زمین خود بسازند و از طریق اجاره دادن آنها، درآمد کسب کنند.

خرید زمین‌های متاورس چه کمکی به ما می‌کند؟ متاورس می‌تواند زمینه کسب درآمد در حوزه‌های مختلفی که امکان بهره‌مندی از توانایی‌های بالقوه این فناوری در آن وجود دارد را به‌راحتی فراهم کند. برای مثال، می‌توانیم با خرید یک زمین با ارزش در بلندمدت سود قابل‌توجهی را به دست آوریم. حتی می‌توانیم با خریدوفروش و اجاره ملک در این فضای مجازی درآمد خوبی را کسب کنیم. همچنین با مدیریت بخش‌های مختلف متاورس مثل سالن‌های برگزاری کنسرت‌های مجازی نیز کسب درآمد کنیم. با فروش دارایی‌های دیجیتالی خود و تبدیل رمزارز حاصل از فروش آن‌ها در اینجا درآمد بالایی را به دست آوریم. برای ورود به دنیای متاورس و خرید زمین باید یکی از پلتفرم‌های متاورس مانند آپلند، The Sandbox یا Decentraland را انتخاب کنیم. در این مقاله ما قصد داریم نحوه خرید زمین در متاورس upland را آموزش دهیم.

آپلند چیست؟

آپلند (Upland) یک بازی محبوب بر پایه بلاک‌چین است و امکان خریدوفروش و ترید دارایی‌ها را در دنیای مجازی را فراهم می‌کند. بازی آپلند مبتنی بر بلاک‌چین ایاس (EOS) ساخته شده‌است و فقط روی موبایل قابل‌اجرا است. این بازی از یک ارز دیجیتال درون بازی به نام آپ‌اکس (UPX) برای راه‌اندازی سازوکار اقتصادی بازی استفاده می‌کند. وقتی کاربر صاحب یکی از زمین‌های دیجیتالی می‌شود می‌تواند دارایی‌هایی بسازد و رمزارز “UPX” به دست آورد. این پروژه از بلاک‌چین برای برقراری ارتباط ویژگی‌های پلتفرم آپلند به NFT استفاده می‌کند.

به‌جرات می‌توان گفت که پروژه آپلند میان بسیاری از بازی‌های جدید مبتنی بر بلاک‌چین منحصربه‌فرد است، زیرا به دنبال ایجاد یک‌دنیای دیجیتالی است که خطوط بین دنیای واقعی و دنیای دیجیتالی را محو کند. در این بازی ما می‌توانیم دارایی‌های دیجیتال مدنظر خود را با ارز‌های فیات و یا ارز‌های دیجیتال خریداری کنیم. حتی می‌توانیم این دارایی‌ها را با افراد دیگر در بازی معامله کنیم.

ابتدای بازی از یک روز آفتابی در سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا آغاز می‌شود سپس با استفاده از نقشه درون بازی می‌توانیم اولین خرید زمین آپلند خود را انجام دهیم. شرکت سازنده این بازی برای آنکه دسترسی به این پلتفرم برای همه کاربران آسان باشد، بنابراین برای ساده‌تر کردن فرآیند، امکان خرید توکن آپکس علاوه بر ارز‌های دیجیتال با استفاده از دلار آمریکا نیز فراهم کرده است.

آموزش خرید زمین در متاورس  upland

نحوه خرید زمین در متاورس upland

حال که با ویژگی‌های هیجان‌انگیز آپلند آشنا شده‌ایم نوبت به آموزش خرید زمین در آپلند می‌رسد. برای اینکه بتوانیم در این دنیای مجازی صاحب یک زمین متاورسی شویم، در ابتدا باید به سایت upland.me مراجعه کنیم و یا اپلیکیشن آپلند را از اپ‌استور یا گوگل‌پلی دانلود کنیم. برنامه را نصب کنیم و شروع به بازی کنیم.

نحوه عضویت در آپلند

نحوه عضویت در بازی متاورسی آپلند بسیار ساده است و ما نیاز به یک ایمیل فعال داریم. وقتی وارد وب‌سایت رسمی آپلند می‌شویم برای اینکه به دنیای آپلند بپیوندیم باید ثبت‌نام کنیم. برای استفاده از این سایت نیاز به فیلترشکن نداریم. آدرس ایمیل، نام کاربردی و همچنین کلمه عبور مدنظر خود را وارد می‌کنیم و مراحل ثبت‌نام در آپلند را تکمیل می‌کنیم. در بهترین حالت ممکن با استفاده از ایمیل می‌توانیم یک یا دو زمین در آپلند خریداری کنیم. چنانچه می‌خواهیم زمین‌های بیشتری را خریداری کنیم، بایستی ارز دیجیتال و یا دلار وارد بازی کنیم. با استفاده از ایمیل فیک نیز امکان خرید زمین وجود دارد.

یک ایمیل برای احراز هویت ارسال می‌شود که با تایید آن می‌توانیم حساب خود را وریفای کنیم. پس از آنکه مراحل احراز هویت را انجام دادیم، به سایت بازمی‌گردیم و لاگین می‌کنیم. پس از آنکه با موفقیت وارد سایت شدیم، باید Explorer مختص خودمان را انتخاب کنیم. وقتی به این مرحله رسیدیم یعنی عضویت در آپلند با موفقیت انجام شده‌است.

هزینه عضویت در آپلند

یکی از نکاتی که موجب محبوبیت آپلند میان کاربران شده‌است، رابط کاربری جذاب، هزینه پایین عضویت و شروع به کار ساده آن است. هنگام شروع بازی نیازی به دانلود و نصب کیف پول رمزنگاری نیست، بنابراین لازم نیست ارز دیجیتالی را به بازی منتقل کنیم. به‌راحتی می‌توانیم در بازی ثبت‌نام کنیم و شروع به بازی کنیم. اگر بخواهیم به‌عنوان بازدیدکننده در این پلتفرم شروع به کار کنیم باید ۴۵۰۰ UPX پرداخت کنیم. در حال حاضر هزینه هر ۱۰۰ آپکس در دنیای آپلند معادل با ۱ دلار است. ارز دیجیتال دیگری نیز با این نام "UPX" وجود دارد که با توکن Upland UPX فرق دارد. هم اکنون امکان انجام معامله با Upland UPX به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. در هنگام شروع به کار امکان خرید زمین با مبلغ ۴۵۰۰ UPX وجود دارد، ولی بهتر از قبل از آشنایی با تمام قوانید بازی، ملکی را نخریم.

امکان شروع بازی به‌صورت رایگان نیز وجود دارد و حتی می‌توانیم با پول بسیار کمی در متاورس کسب درآمد کنیم. زمین‌هایی که قیمتی حدود ۶ تا ۱۰ هزار دلار دارند سود خوبی را به ما بازمی‌گردانند. پیشرفت در بازی آپلند برای ما می‌تواند خیلی هیجان‌انگیز باشد و سرمایه‌گذاری‌های اشتباهی را انجام دهیم، به همین دلیل بهتر است جهت خرید ملک دقت کافی را به خرج دهیم.

معرفی محیط اپلیکیشن آپلند

بازی آپلند از نوع «Play To Earn» است و طراحی آن به‌گونه‌ای است که گیمر‌ها می‌توانند در عین لذت بردن از بازی، درآمد خوبی را هم کسب کنند. پروژه آپلند یک متاورس شهرسازی و تجارت املاک است که کاربران در آن می‌توانند املاک و زمین‌ها را خریداری کنند و با سایر صاحبان املاک (Uplander) ملاقات کنند.

می‌توانیم در شهر‌ها گشتی بزنیم و NFT‌های موجود در سطح شهر را ضرب (MINT) کرده و از آن‌ها در خرید ملک یا جمع‌کردن مجموعه‌ها استفاده کنیم. تیم توسعه‌دهنده آپلند اعلام کرده است که متاورس آپلند کاملاً شبیه به دنیای واقعی باشد و در آینده پاساژها، بازارها، رافی‌ها و دیگر مشاغل را به آن اضافه خواهد کرد. خرید NFT‌ها در بازار آزاد با دلار انجام خواهد شد، در حالی که UPX ارز بومی این بازی است تنها قابل‌استفاده در محیط بازی است و خارج از آن ارزشی ندارد.

پروژه آپلند رویداد‌های هفتگی و حراج‌هایی را برگزار می‌کند که با شرکت کردن در آن‌ها می‌توانیم نهایت استفاده از این بازی را ببریم. همچنین این بازی یک متاورس روبه‌رشد است که پتانسیل رشد بالایی دارد که این رشد در گرو حضور فعال اکوسیستم یعنی Uplander‌های آن است.


معنی رنگ‌ها در آپلند

نحوه خرید زمین در متاورس upland

وقتی روی نقشه آپلند زوم می‌کنیم، خطوط کلی بسته‌های دارایی را مشاهده می‌کنیم که این بسته‌ها بر اساس آدرس‌های دنیای واقعی هستند. هرکدام از این بسته‌ها یک رنگی دارند که این رنگ‌ها پیغامی را برای ما دارند.

۱. رنگ خاکستری: زمین‌های خاکستری متعلق به سازندگان بازی هستند و آن‌ها می‌توانند این زمین‌ها را به دیگران بفروشند.

۲. رنگ آبی روشن: بسته‌های آبی رنگ دارایی‌هایی هستند که توسط کاربران خریداری شده‌اند و به فروش نمی‌رسند. متقاضیان خرید می‌توانند به مالکین، پیشنهاد خرید بدهند.

۳. رنگ آبی تیره: املاکی هستند که کاربر در آن‌ها مشغول بازی است.

۴. رنگ سبز پررنگ: بسته‌های سبز توسط کاربران خریداری شده‌اند و قابل معامله هستند. اما فقط کاربرانی می‌توانند این دارایی‌ها را خریداری کنند که در سطح Uplander باشند.

۵. سبز کم‌رنگ: در هنگام بازی جوایزی به ما داده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم این دارایی‌ها را خریداری کنیم.
خرید زمین از آپلند

جهت خرید زمین در آپلند می‌توانیم از ربات کاوشگر یا " Block Explorer" کمک بگیریم. این کاوشگر در شهر می‌گردد و مناسب‌ترین املاک را برای خرید به ما پیشنهاد می‌دهد. روش دیگری نیز وجود دارد و ما خودمان می‌توانیم به جستجو در شهر بپردازیم. با دیدن نقشه شهر‌های مختلف، ملک مناسب برای خرید را پیدا می‌کنیم. پس از خرید، هر کاربر می‌تواند زمین خود را در مارکت برای فروش بگذارد. در این صورت لازم است تا قیمت ملک خود را به واحد ارز UPX تعیین نموده و به اطلاع دیگران برسانیم.

انتخاب شهر یکی از مواردی است که هنگام خرید زمین در آپلند باید به آن توجه کنیم. در شهر‌هایی مانند شیکاگو می‌توانیم زمین‌هایی با قیمت مناسب را پیدا کنیم. اما قیمت زمین‌ها در سانفرانسیسکو یا نیویورک خیلی بالا است. برای خرید زمین‌های گران‌قیمت در آپلند می‌توانیم حساب خود را در بازی با ارز‌های دیجیتال شارژ کنیم، سپس ملک موردنظر را خریداری کنیم. در میان ارز‌های دیجیتال که در حال حاضر وجود دارند، می‌توانیم از بیت‌کوین، دش یا الروند را انتخاب کنیم، زیرا این رمز ارز‌ها نسبت به توکن‌های بستر اتریوم کارمزد کمتری را دارند.

نحوه خرید زمین ضرب شده در آپلند

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای اطلاع از اصول خرید زمین در بازی آپلند باید بدانیم، نحوه خرید زمین ضرب شده در آپلند است. این زمین‌ها املاکی هستند که برای فروش فهرست شده‌اند. برای خرید این زمین‌ها ابتدا روی ملک موردنظر کلیک می‌کنیم، یک منو باز می‌شود که می‌توانیم تمامی اطلاعات مربوط به زمین را در آن ببینیم. چنانچه با قیمتی که فروشنده تعیین کرده است موافق هستیم می‌توانیم روی گزینه خرید کلیک کنیم. در مقابل اگر از قیمت فروشنده راضی نباشیم می‌توانیم روی گزینه «انتخاب پیشنهاد» کلیک کنیم و قیمت پیشنهادی خود را برای خرید زمین ضرب شده اعلام کنیم.

نحوه فروش زمین در آپلند

بعد از اینکه با نحوه خرید زمین در آپلند آشنا شدیم، وقت آن می‌رسد که شیوه فروش آن را هم یاد بگیریم. برای شروع کار در ابتدا باید ملک خود را برای فروش فهرست کنیم سپس بیشترین و بهترین خریداران را پیدا می‌کنیم. در مرحله بعدی باید تصمیم بگیریم که قصد داریم زمین خود را به‌صورت USD یا UPX بفروشیم. این موضوع کاملاً به اهداف ما بستگی دارد، چنانچه قصد سرمایه‌گذاری مجدد در آپلند را داریم بهتر است گزینه UPX را انتخاب کنیم. اگر هم می‌خواهیم سرمایه خود را از بازی خارج کنیم بهتر است USD دریافت کنیم.

در قدم بعدی، اگر اولین‌بار است که می‌خواهیم زمینی را در آپلند بفروشیم، باید یک حساب کاربری ایجاد کنیم. یکی دیگر از کار‌هایی که برای فروش املاک باید انجام دهیم، پرداخت هزینه‌های لازم برای خدمات است. این هزینه نزدیک به ۳۰% در نظر گرفته می‌شود و می‌توانیم از درون خود برنامه و با استفاده از تلفن همراه یا رایانه شخصی خودمان این هزینه را پرداخت کنیم.

معایب استفاده از آپلند

۱. یکی از مشکلاتی که در معاملات املاک آپلند وجود دارد این است که امکان تبدیل ارز در آن به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. معامله UPX به‌راحتی انجام نمی‌شود و راهی که برای تبدیل به پول نقد داریم از سوی شرکت" Tilia Pay" است که شریک آپلند محسوب می‌شود.

۲. صاحبان املاک می‌توانند زمین‌های خود را به دلار بفروشند. چنانچه خریداری دلار پرداخت کند، می‌توانیم وجه را در حساب خود دریافت کنیم. فروش املاک به‌صورت نقدی مدتی زمان می‌برد و برای دریافت سود و گرفتن پول نقد باید بیشتر صبور باشیم.

۳. قوانین ایالات متحده برای خرید کوین‌های رمزنگاری کوچک کمی سختگیرانه است. همه کیف پول‌ها و کوین‌ها در این کشور قابل خریداری نیستند. ازآنجایی‌که UPX قابل معامله نیست، خرید آن راحت‌تر است.

۴. در مورد بهره‌برداری از سود توکن خلاقیتی دیده نمی‌شود.

۵. می‌توان این بازی را تحت‌الشعاع استراتژی‌های خرد دانست و این موضوع به‌عنوان یک نقطه‌ضعف به شمار می‌رود.
کسب درآمد از آپلند ممکن است؟

بازی آپلند از زمانی که معرفی شده‌است برای گیمر‌ها و افراد معمولی توانسته است بسیار سرگرم‌کننده باشد. با این اوصاف، هنوز سؤالات زیادی مبنی بر ممکن بودن کسب درآمد از این بازی مطرح می‌شود. در حال حاضر تنها با فروش ملک به دلار می‌توانیم سرمایه خود را از بازی خارج کنیم. با مقدار سرمایه‌ای که در این بازی سرمایه‌گذاری می‌کنیم نباید انتظار داشته باشیم در سه ماه آینده سود نجومی نصیبمان شود. به یاد داشته باشیم که آپلند یک بازی طولانی‌مدت است. املاک در آن ارزان هستند و قیمت پایین آن باعث شده تا شانس خرید با سرمایه کم وجود داشته باشد. در حقیقت یک سرمایه‌گذار متوسط در آپلند می‌تواند در آینده به یک سرمایه‌گذار بزرگ‌تر تبدیل شود.

آپلند به طور مداوم در حال به‌روز کردن خود است، شهر‌های زیادی را اضافه می‌کند و ویژگی‌های جدیدی را خلق می‌کند. به نظر می‌رسد شهر‌های جدید جایی هستند که بیشترین فرصت‌ها ظاهر می‌شوند. بهترین کار این است که با این بازی سرگرم شویم و حتی اگر وقت بازی را نداریم، اجازه دهیم تا املاک‌مان برای ما پول جمع کنند.

آیا آپلند مثل مونوپولی است؟

در هر دو این بازی‌ها عناصر مشابهی وجود دارد. آپلند به بازی معروف رومیزی قدیمی «مونوپولی» شباهت دارد. در این بازی نیز بازیکنان تلاش می‌کنند تا املاکی را بخرند و جمع‌آوری کنند سپس آن‌ها را با یک قیمت مناسبی اجاره دهند. چنانچه بازیکن زمین‌هایش را در مجموعه‌ها قرار دهد، می‌تواند اجاره بیشتری را از آن‌ها کسب کند. اگر روی این املاک ساخت‌وساز انجام دهد می‌تواند بازهم درآمد بیشتری را کسب کند.

کلام آخر


ایده‌آل‌ترین شرایط برای گیمر‌ها این است که هم‌بازی کنند و هم پول در بیاورند. باتوجه‌به روند روبه پیشرفت آپلند، باید ببینیم که این بازی می‌خواهد سر از کجا در بیاورد و چه تغییراتی ایجاد کند. بهتر است این بازی را به‌صورت رایگان شروع کنیم و تا ترفند‌های آن را یاد نگرفته‌ایم و به آن مسلط نشده‌ایم، UPX نخریم. پس از آنکه تصمیم‌مان برای خرید زمین در آپلند قطعی شد می‌توانیم با استفاده از درگاه پی پال، در سایت نوین پرداخت، امور مالی مربوط به خرید زمین را انجام دهیم.
ازآنجایی‌که کسب درآمد از بازی آپلند در ایران بسیار محبوب شده‌است، در اینجا به‌طورکلی نحوه خرید زمین در متاورس آپلند را آموزش دادیم. نظر شما درباره بازی آپلند چیست؟ خرید زمین مجازی را به دیگران هم پیشنهاد می‌کنید؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر