بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
بانک شهر؛ شگفتی‌ساز بانک‌های مورد بررسی در سامانه کدال
سود خالص بانک شهر در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال رسید این در حالی است که این بانک در سال ۱۳۹۹ با زیان ۵۵ هزار و ۲۱۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریالی مواجه شده بود.
کد خبر : ۲۵۹۴۵۴

بانک شهر؛ شگفتی‌ساز بانک‌های مورد بررسی در سامانه کدال


بورس نیوز: این گزارش می‌افزاید:به این ترتیب بانک شهر به ازای هر سهم ۱۲۳۰ ریال سود شناسایی کرده در حالی که این بانک در سال ۹۹ به ازای هر سهم ۳۵۴۶ ریال زیان شناسایی و اعلام کرده بود.

همچنین بانک شهر در سالی که گذشت بالغ بر ۱۵۲ هزار و ۱۴ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال درآمد از محل تسهیلات و سپرده‌گذاری‌ها به دست آورده بود که نسبت به سال قبل آن رشد بانک ۴۰ درصد بوده است.

در مقابل هزینه سود سپرده بانک شهر در سال ۱۴۰۰ رشدی ۱۹ درصدی را نسبت به سال ۹۹ تجربه کرده و به رقم ۱۶۰ هزار و ۸۵۴ میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال رسیده است.

به این ترتیب خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک یادشده در سال گذشته به منفی ۸ هزار و ۸۴۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال رسیده و روند کاهش تراز عملیات بانکی نشان از کاهش هزینه تمام شده پول دارد.
نکته مهم اینکه خالص درآمد کارمزد بانک شهر در سال گذشته با جهشی ۳۰۳ درصدی مواجه شده و این بانک موفق به کسب درآمد به میزان ۱۸ هزار و ۷۶۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال شده و افزون بر اینکه خالص سود ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها رشدی ۸۴ درصدی داشته و به رقم ۴ هزار و ۶۷۷ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال رسیده است.

خبر مهم دیگر اینکه درآمد عملیاتی بانک شهر در سال ۹۹ منفی ۲۰ هزار و ۱۰۱ میلیارد و ۴۰۷ میلیون ریال بوده، اما در سال گذشته بانک موفق به کسب درآمد عملیاتی به میزان ۱۷ هزار و ۸۴۰ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال شده است.

عملکرد هیات مدیره بانک شهر در سال گذشته نشان از کاهش ۸ درصدی زیان انباشته دارد به گونه‌ای که این بانک در سال ۱۴۰۰ زیان انباشته ۲۲۳ هزار و ۶۱۶ میلیارد و ۳۶ میلیون ریال را به ثبت کرده و بانک ماموریت دارد تا این زیان انباشته را به سود تبدیل و میزان سودآوری را با افزایش سرمایه تقویت کند.

 

 

 

 

این مطلب رپورتاژ خبری است

اشتراک گذاری :
ارسال نظر