بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
ابراهیم سماوی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

منتظر درخشش این گروه ها باشید

منتظر درخشش این گروه ها باشید
در خصوص گزارش‌های ۳ ماهه شرکت‌ها می‌توان گفت شرکت‌های پالایشی می‌توانند نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته گزینه های جذابی باشند
کد خبر : ۲۵۹۴۹۵

جذابیت گزارش‌های فصلی در پتروپالایشی‌ها

بورس نیوز:

ابراهیم سماوی کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی روند معاملات بازار سهام به بورس نیوز گفت : با توجه به شرایط فعلی می‌توان دریافت بازار در معاملات روزهای اخیر به سمت تقاضا نسبت به عرضه سنگینی کرده و شاهد استقبال بیشتری از صنایع کامودیتی محور‌ به دلیل اصلاحاتی که در روز‌های قبل شکل گرفته است ، بودیم. البته در این راستا نمی‌توان انتظار رشد سنگینی از جانب شاخص داشت و به همین دلیل پیش بینی می‌شود تا حدود یک درصد افزایش شاخص را تجربه کنیم.


بیشتر بخوانید: بازشدن دامنه نوسان در تابستان سال جاری


ابهام در سیاست ارزی دولت

سماوی افزود: در حال حاضر بازار سرمایه روند متعادلی را به همراه داشته و به دلیل برخی ابهامات و بلاتکلیفی‌ها در سیاست‌های کلی نمی‌توان در این زمینه نظر قطعی داد. همچنین باید موضوع کاهش ذخایر ارزی و مدیریت بازار ارز توسط دولت به نتیجه برسد و هر چند که تصمیماتی در این راستا گرفته شده؛ اما به طور کامل شفاف و مشخص نیست.

عامل تعیین کننده برای بازار سهام

این کارشناس بازار در خصوص پیش بینی روند بورس تا آخر سال گفت: طی روزهای گذشته نرخ دلار نیمایی که برای بورس بسیار مهم است، محدوده خود را شکست و این اتفاق می‌تواند محرک مناسبی برای صنایع کامودیتی محور باشد. به نظر می‌رسد روند بازار تا پایان سال متعادل و با شیب مثبت به پیش برود و در صورتی که شاخص از پله یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی عبور کند، شیب این رشد افزایش خواهد یافت.

جذابیت گزارش‌های فصلی در پتروپالایشی‌ها

منتظر درخشش این صنایع باشید

وی ادامه داد: همچنین در خصوص گزارش‌های ۳ ماهه شرکت‌ها می‌توان گفت شرکت‌های پالایشی می‌توانند نسبت به دوره مشابه در سال گذشته جذاب تر به نظر برسند. شرکت‌های کامودیتی محور نیز به خصوص در بخش فلزات اساسی و در شرکت‌های پتروشیمی، اوره ای‌ها گزارش بهتری ارائه خواهند داد.

سیمانی ها دست پر ظاهر می شوند

سماوی در پایان به بورس نیوز گفت : از طرفی در صنایع ریالی، سیمانی‌ها با توجه به افزایش نرخی که در چند هفته گذشته در بورس کالا اخذ کردند، رشد بسیار مناسبی را به همراه خواهند داشت. لازم به ذکر بوده قطعی برق قطعا در گزارشات شرکت‌ها تأثیر داشته؛ اما به دلیل اینکه افزایش نرخ‌ها بیشتر از اثرات مقداری بوده، می‌توان گزارش خوبی را پیش بینی کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۳ رویکرد اشتباه در خصوص بازار سرمایه
امین ناطقی راد مدیر سرمایه گذاری شرکت پارس آریان؛

۳ رویکرد اشتباه در خصوص بازار سرمایه

قیمت کامودیتی‌ها ریزشی می‌شود؟
علی طباطبایی کارشناس بازار سرمایه؛

قیمت کامودیتی‌ها ریزشی می‌شود؟

تحولات بنیادین و کارآمد در حوزه املاک و مستغلات بانک شهر
معاون پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر گفت:

تحولات بنیادین و کارآمد در حوزه املاک و مستغلات بانک شهر

در جهت توسعه فعالیت های بورسی منعقد شد؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری سازمان بورس و بانک مرکزی یمن

ارسال نظر