بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
قیمت نفت به دنبال خبر افزایش ذخایر بنزین و میعانات گازی آمریکا کمی کاهش یافت.
کد خبر : ۲۵۹۸۰۹

قیمت نفت

بورس نیوز: قیمت نفت به دنبال خبر افزایش ذخایر بنزین و میعانات گازی آمریکا کمی کاهش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۴۸ درصد کاهش به ۱۱۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.



قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تغییر چندانی نداشته و ۱۰۹ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

افزایش فعالیت پالایشگاه‌های نفت آمریکا در بحبوحه حاشیه بالای سوددهی آن‌ها ذخایر نفت این کشور را پایین آورده‌است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد ذخایر نفت خام ۲.۸ بشکه در روز در هفته منتهی به ۲۴ ژوئن کاهش‌یافته است، یعنی بسیار بیشتر از ۵۶۹ هزار بشکه‌ای که تحلیلگران انتظار داشتند. این در حالی است که ذخایر بنزین و میعانات گازی این کشور افزایش‌یافته است.
پالایشگاه‌های آمریکا با ۹۵ درصد از ظرفیت خود فعالیت کرده و باعث افزایش ذخایر سوخت این کشور شده‌اند. این بالاترین ظرفیت فعالیت این پالایشگاه‌ها طی ۴ سال گذشته‌است.

اما از طرف دیگر کاهش بیشتر عرضه نفت از قیمت آن حمایت کرده‌است. صادرات نفت لیبی از دو بندر مهم شرقی آن متوقف‌شده و تولید در اکوادور به‌خاطر ادامه اعتراضات پایین آمده‌است.

نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصاد دنیا همچنان مانع افزایش شدید قیمت نفت می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند سیاست‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی و کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا بازار‌های کالا را تحت فشار قرار داده‌است. اما احتمال آزادسازی بیشتر ذخایر نفتی آمریکا و افزایش تولید اوپک، از کمبود نفت در بازار می‌کاهد.

افزایش ارزش دلار آمریکا هم مانع افزایش بیش‌ازحد قیمت نفت می‌شود، چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌کند.

دراین‌بین، ائتلاف اوپک پلاس اجلاس دو روزه خود را از روز چهارشنبه آغاز کرده، اما انتظار نمی‌رود تولید نفت این گروه بیش‌از این افزایش یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نفت برنت ۱۱۶ دلاری شد
در معاملات روز جاری؛

نفت برنت ۱۱۶ دلاری شد

در معاملات روز جاری رقم خورد؛

افزایش دوباره قیمت نفت

جدیدترین تحریم روسیه/واردات طلا از روسیه ممنوع شد
با تصمیم رئیس جمهور آمریکا و گروه ۷؛

جدیدترین تحریم روسیه/واردات طلا از روسیه ممنوع شد

ارسال نظر