بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
مدیرعامل بورس انرژی گفت: بورس انرژی ایران زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و از مدت‌ها پیش آمادگی دارد که اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی بتواند در بورس انرژی معامله شود.
کد خبر : ۲۵۹۸۲۴

زیرساخت بورس انرژی آماده معاملات گواهی‌ صرفه‌جویی انرژی

بورس نیوز: علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی درخصوص ابلاغ مصوبه شورای عالی بورس برای اجرای معاملات گواهی صرفه‌جویی انرژی اظهار کرد: مصوبه فروش گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی روز سه‌شنبه در شورای عالی بورس تصویب شد، اما هنوز برای اجرا به ما ابلاغ نشده است.



وی تأکید کرد: بورس انرژی ایران زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و از مدت‌ها پیش آمادگی دارد که اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی بتواند در بورس انرژی معامله شود.

مدیرعامل بورس انرژی خاطرنشان کرد: به منظور صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی در فاز اول گاز و برق پروژه‌هایی که براساس این حامل‌ها اجرا می‌شود، اگر با انجام روش‌هایی منجر به صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز شود، طبق مصوبه کمیسیون صرفه‌جویی که تحت نظارت سازمان برنامه و بودجه قرار دارد، می‌تواند به میزان صرفه‌جویی بخشی از گاز یا برق صرفه‌جویی شده را در قالب اوراق گواهی صرفه‌جویی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد که بتوانند آن را در بورس انرژی معامله کنند.

نقوی گفت: فعلاً دستورالعمل معاملات گواهی صرفه‌جویی انرژی در شورای عالی بورس تصویب شد و باید شرکت ملی گاز و وزارت نیرو کار‌های اجرایی و مقدماتی آن را انجام دهند، اما بورس انرژی به لحاظ زیرساخت‌ها آمادگی معاملات این گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی را از مدت‌ها قبل دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از تخلفات
مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

از تخلفات "انرژی ۳" تا معاملات بنزین و گازوئیل

برنامه‌های توسعه‌ای بورس انرژی برای سال ۱۴۰۱
مدیر عامل شرکت بورس انرژی ایران و استراتژی سال ببر؛

برنامه‌های توسعه‌ای بورس انرژی برای سال ۱۴۰۱

سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر در بورس‌انرژی
علی نقوی مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران

سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر در بورس‌انرژی

ارسال نظر