بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
چگونه ارزان‌ترین سفر را تجربه کنیم؟
یکی از راهکار‌های مفید برای کاهش استرس و بازیابی آرامش و انرژی روزانه سفر کردن است. افراد زیادی در طول سال برای بازدید از مکان‌های جدید و یا آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و همچنین کار و تحصیل به مناطق دیگر سفر می‌کنند.
کد خبر : ۲۶۰۰۰۰

چگونه ارزان‌ترین سفر را تجربه کنیم؟

بورس نیوز: یکی از راهکار‌های مفید برای کاهش استرس و بازیابی آرامش و انرژی روزانه سفر کردن است. افراد زیادی در طول سال برای بازدید از مکان‌های جدید و یا آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و همچنین کار و تحصیل به مناطق دیگر سفر می‌کنند. با وجود این که سفر کردن فواید زیادی دارد، اما گاهی هزینه هایش مانع از انجام آن می‌شود. در ادامه راهکار‌هایی ارائه می‌دهیم که به راحتی و با کمترین هزینه بتوانید بهترین سفر خود را تجربه کنید.

انتخاب مقصد ارزان قیمت

اولین گام برای لذت بردن از سفر، انتخاب مقصد است. قطعا یکی از مواردی که در تعیین هزینه سفر نقش اساسی دارد، مقصد شماست. قیمت خرید بلیط هواپیما خارجی با بلیط هواپیما داخلی بسیار متفاوت است. هر چه مقصد شما دورتر باشد، قیمت بلیط آن نیز بیشتر است؛ بنابراین در وهله اول هدف خود را از سفر کردن مشخص کنید.

آیا برای سفر کاری مجبور به خرید بلیط هواپیما هستید یا برای گردش و تفریح سفر می‌کنید؟ هدف سفر می‌تواند نوع مقصد را تعیین کند. سپس با توجه به آن مقاصد مختلف را با توجه به زمان سفر بررسی کنید.
اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفر هستید بهتر است مقاصد نزدیک را در نظر بگیرید. در اطراف شهر‌ها مناطق دیدنی بکر و زیبایی وجود دارد که برای افراد علاقه‌مند به طبیعت گردی بهترین گزینه است. اما اگر یک سفر خارجی شما را اغنا می‌کند، می‌توانید بلیط هواپیما استانبول یا تفلیس را به عنوان مقاصد خارجی ارزان قیمت تهیه کنید.

بسیاری از مسافران سفر‌های لوکس داخلی را به سفر خارجی ترجیح می‌دهند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم با تهیه بلیط هواپیما کیش یکی از لوکس ترین، اما ارزان‌ترین سفر‌ها را تجربه کنید.

انتخاب ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل

حتما همه می‌دانید که سفر هوایی یکی از گرانترین نوع سفرهاست. با این حال اگر بتوانید از ترفند‌های خرید بلیط هواپیما ارزان استفاده کنید، به آسانی امکان خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را خواهید داشت. خرید بلیط چارتر و لحظه آخری یکی از همین ترفندهاست.

یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی اتوبوس است. این وسیله قدیمی، اما محبوب بسیاری از مسیر‌ها را پوشش می‌دهد و حتی برای مسیر‌های خارجی مانند استانبول، ارمنستان و گرجستان نیز بلیط ارائه می‌دهد. با خرید بلیط اتوبوس وی آی پی یکی از کم هزینه‌ترین نوع سفر را تجربه خواهید کرد.

اما بهترین و ارزان‌ترین وسیله نقلیه که هم امکانات هواپیما را دارد و هم ارزان و به صرفه است، قطار می‌باشد. در سال‌های اخیر قطار‌ها از امکانات خوبی برخوردار شده اند و قیمت مناسبی دارند که برای افرادی که قصد دارند سفری ایمن، ارزان و با کیفیت را تجربه کنند، بهترین گزینه است. با خرید بلیط قطار به طور قابل توجهی از هزینه‌های سفر خود را کاهش می‌دهید. اگر می‌خواهید سفر شما راحت و لوکس باشد، بلیط قطار ۵ ستاره فدک و زندگی گزینه‌های مناسبی هستند.

چگونه ارزان‌ترین سفر را تجربه کنیم؟

انتخاب بهترین زمان سفر

کاملا منطقی است که انتخاب زمن درست برای سفر نقش مهمی در هزینه‌ها داشته باشد. فرض کنید تعطیلات نوروز است و مسافران زیادی به دنبال خرید بلیط هواپیما مشهد هستند. میزان تقاضا از میزان عرضه بیشتر است و ظرفیت پرواز مشهد محدود. در این صورت شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیط هواپیما را تا حدودی افزایش می‌دهند.

اما اگر قصد دارید تا کمترین هزینه را برای تهیه بلیط سفر بپردازید، باید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که تعداد مسافران اندک است و به اصطلاح فصل خلوت سفر است. به همین علت در فصل زمستان می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را برای مناطق سردسیر خریداری کنید و یا بلیط کیش در تابستان ارزان‌تر از فصل زمستان است. حتی روز‌های هفته نیز در نرخ بلیط تاثیر گذار است.

انتخاب بهترین، ولی ارزان‌ترین هتل‌ها

بعد از بلیط وسیله نقلیه مهمترین بخش هزینه سفر متعلق به رزرو هتل و محل اقامت است. رزرو هتل ارزان برای مسافران حرفه‌ای کاری ساده است، اما اگر تجربه چندانی در این کار نداشته باشید، ممکن است با چالش بزرگی روبرو شوید. بخصوص اگر سفر شما خانوادگی باشد!

یکی از راهکار‌های رزرو هتل مناسب، باکیفیت و ارزان قیمت مراجعه به سایت‌های گردشگری معتبر است. با رزرو آنلاین هتل می‌توانید قیمت اتاق ها، آدرس و موقعیت جغرافیایی و تصاویر هتل را مشاهده و به راحتی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.
یکی دیگر از ترفند‌های اقامت در هتل‌های ارزان قیمت، اما باکیفیت، سفر در فصول خلوت سال است. در این صورت می‌توانید یک هتل لوکس ۵ ستاره را به قیمت هتل ۳ ستاره رزرو کنید. حتی اقامت در هاستل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی نیز می‌تواند نقش مهمی در کاهش هزینه سفر داشته باشد.

خرید آنلاین بلیط و خدمات سفر

مهمترین راهکار برای تجربه سفر‌های ارزان قیمت، اما با کیفیت خرید خدمات سفر از سایت‌های معتبر گردشگری است. با این که سایت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما باید بدانید که کدام یک خدمات بهتری را با قیمت مناسب تری ارائه می‌دهندو همچنین از خدمات پشتیبانی تمام وقت برخوردار هستند.

سایت تیک بان یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید بلیط هواپیما و سایر خدمات سفر می‌باشد. با مراجعه به این سایت می‌توانید انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را با بهترین قیمت‌ها رزرو کنید و از خدمات پشتیبانی برخوردار شوید؛ بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه سفر‌های اقتصادی مراجعه به tikban.com است.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عبدالله زمانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
عالی بود ممنون بابت نکات مهمی که در مور بلیط هواپیما به اون اشاره کردین