بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت:

نیاز بازار داخل را تامین می کنیم/گزارش پیشرفت پروژه ها در پورتال سهامداران

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت:تحت هر شرایطی و حتی در کمترین قیمت به دلیل تعهدی که داریم نیاز بازار داخل را فراموش نکرده و تامین می‌کنیم.
کد خبر : ۲۶۰۰۳۲

نیاز بازار داخل را تامین می کنیم/گزارش پیشرفت پروژه ها در پورتال سهامداران

بورس نیوز:

سعید زرندی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص زمان شروع قرارداد‌های منعقد شده اظهار کرد: امروز ۵ قرارداد امضا شد. بعضی از شرکت ها از زمانی که برنده شدند کار خود را آغاز کردند. برنامه زمان شروع قرارداد‌ها از یک سال تا ۱۶ ماه خواهد بود. قرارداد‌ها شامل نصب، کمپرسور نیتروژن، سیستم بخار شرکت، کمپرسور‌ها بود.

وی در خصوص آثار مالی طرح توسعه قرارداد‌ها بیان کرد: برای آثار مالی قرارداد‌های منعقد شده در سال آینده باید منتظر باشیم. به محض اینکه به بهره برداری برسند آثارش را مشاهده خواهیم کرد. امیدواریم که در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسند.  یکی از دلایل اینکه امروز دور هم جمع شدیم این بود که به سرعت انجام کار بیشتر تاکید شود. ما تاجایی که توانستیم زمان پروژه را کوتاه کردیم و در نظر داشتیم که شرکت‌های طرف قرارداد با توجه به شرایط بازار به کوتاه کردن زمان اجرا کمک کنند. یک مدل تشویقی که برای شرکت ها گذاشتیم که بتوانند زمان را تغییر دهند.

زرندی درباره اطلاع از میزان پیشرفت پروژه‌ها توضیح داد: از آخر ماه جاری به صورت تصویری و ماهانه گزارش پیشرفت کار را در پورتال سهامداران به اطلاع سهامداران خواهیم رساند. در این پورتال میزان پیشرفت پروژه به صورت کامل ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران درخصوص تامین مواد در صورت تحریم بیان کرد: همه تدابیری که اندیشیده شده در شرایط حد بالای تحریم است. هرچقدر شرایط بهتر شود سرعت انجام کار نیز بالاتر خواهد شد. اگر تحریم تشدید شود ما از آن عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به سود تحقق یافته "شیران" توضیح داد: امسال در شرایط بسیار بالای افزایش قیمت نفت هستیم. در این مدت در حوزه صادرات و اینکه بتوانیم موازنه کنیم سرعت را متناسب به شرایطی که به ثبات برسد تنظیم کردیم. دارایی LAB شرکت به حد کافی است، از لحاظ ذخایر در مخزن بیشتر از سال آینده است. زیرا سیاست شرکت در کاهش میزان فروش بود. قطعا این را برنامه داریم که با پایداری شرایط و با سرعت مضاعف بتوانیم برای پایان سال جبران کنیم.

زرندی ادامه داد: هرچند باید در نظر داشته باشیم که در سال‌های گذشته نفت در کمترین قیمت و محصول در اوج قیمت بود. اما در حال حاضر عکس این موضوع اتفاق افتاده است یعنی قیمت نفت بالا و محصول با یک فاصله زمانی تغییر قیمت می‌دهد. اما تدبیر لازم انجام شده تا در بهترین شرایط نظر سهامداران را داشته باشیم، مدیریت کنیم.

وی درخصوص فروش داخلی "شیران" خاطرنشان کرد: تحت هر شرایطی و حتی در کمترین قیمت به دلیل تعهدی که داریم نیاز بازار داخل را فراموش نکرده و تامین می‌کنیم. قیمت تمام شده به صورت روزانه افزایش می‌یابد، اما در محصول نهایی با یک فاصله زمانی افزایش می‌یابد؛ بنابراین باید مدیریت کنیم که به شرکت زیان وارد نشود. زیرا به صورت ناگهانی قیمت تمام شده بسیاری از محصولات ما نزدیک به 40 درصد بالا رفته اما مدیریت کردیم که با کمترین خرید بیشترین سود را کسب کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با اشاره به شرایط رکودی در بازار‌های جهانی گفت: برای ما کمی متفاوت است زیرا محصول LAB بازار خاص خودش را دارد و شامل حال محصولات ما نمی شود. در شرایطی که روزانه قیمت نفت تغییر می کند مشتریان نیز با توجه به تاثیر جنگ اوکراین نگران بودند که با تقویت حوزه بازرگانی این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

زرندی درباره تاثیر محصول مشترک با پالایشگاه اصفهان روی سودآوری "شیران" گفت: از هر جهت می‌تواند اثرگذار باشد، اما کمی زمانبر است. زیرا محصولاتی با تکنولوژی و ارزش افزوده بالا هستند. جهتی است که باید شروع شود و نیازی است که باید همه صنایع به این سمت بروند. ممکن است بیش از یک سال به طول بینجامد.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
شتاب در اجرای طرح نوسازی و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛

انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شیران با شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی

توسعه صادرات و درآمد‌های ارزی در آینده
مدیرعامل سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت:

توسعه صادرات و درآمد‌های ارزی در آینده "شیران"

اما و اگر های بازیابی قدرت فروش
شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیائی ایران زیر ذره بین:

اما و اگر های بازیابی قدرت فروش "شیران"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرگ و ننگ بر این دولت دزد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
سلام فرمانده.
چیزی از پس اندازم تو بورس باقی نمانده.