بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
معدن مس و طلای جانجا، در کلاس جهانی

بازدهی قابل توجه ۱۶۹ درصدی "ومعادن"

بازدهی قابل توجه ۱۶۹ درصدی
به نظر می‌رسد، با فعال شدن معدن جانجا در سیستان و بلوجستان، بخش خصوصی فعالیت خود را در معادن اطراف توسعه بخشیده و آینده‌ای پررونق در انتظار آن مناطق است.
کد خبر : ۲۶۰۰۴۸

بازدهی قابل توجهی ۱۶۹ درصدی ومعادن+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های «بورسی» و «غیربورسی» را مبلغی در حدود ۱۷ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان شناسایی کرد که این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش قابل‌توجه ۱۰۶ درصدی را به همراه داشت.

بازدهی قابل توجهی ۱۶۹ درصدی بازدهی قابل توجهی ۱۶۹ درصدی ومعادن+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: افزایش سرمایه ۱۲۹ درصدی «ومعادن» به تصویب سهامداران رسید


درآمد شرکت "ومعادن" در خردادماه ۱۴۰۱

بر پایه گزارش، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌های شرکت "ومعادن" در خردادماه سال جاری مربوط به شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌شده آن مبلغ ۱۲ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان شناسایی شد.

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی در اختیار «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۰ هزار و ۲۸ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳۳ درصدی را به همراه داشت.

طبق این گزارش، بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری شرکت "ومعادن" در شرکت‌های «غیر بورسی» نیز برابر با ۴ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد افزایش پیدا کرد.

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری ومعادن در شرکت‌های غیر بورسی متعلق به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان بود که سهم ۴۸ درصدی را از شرکت‌های غیر بورسی به خود اختصاص داد.

ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

بر اساس این گزارش، ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۱۶۱ هزار میلیارد تومان اعلام شد. همچنین در طی این دوره عمده‌ترین ارزش بازار مربوط به «استخراج کانه‌های فلزی» با حدود ۱۳۸ هزار میلیارد تومان ارائه‌شده است.

بازدهی قابل توجهی ۱۶۹ درصدی بازدهی قابل توجهی ۱۶۹ درصدی ومعادن+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، بیشترین ارزش بازار "ومعادن" در صورت‌وضعیت پرتفوی بورسی مربوط به شرکت «سنگ‌آهن گل گهر» با ۴۹ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان بود و در جایگاه بعد نیز شرکت «معدنی و صنعتی چادرملو» با مبلغ ۳۳ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در خردادماه از محل معاملات واگذاری سهام نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان سود کسب کرد، همچنین شرکت در انتهای خردادماه بهای تمام‌شده ۱۲ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود به ثبت رساند که با رشد ۱,۱۷۴ درصدی به ارزش بازار ۱۶۱ هزار میلیارد تومان رسید.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات طی عملکرد یک ماهه منتهی به خردادماه سال جاری از معاملات واگذاری سهام نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان سود کسب کرده است.

معدن مس و طلای جانجا

معدن مس و طلای جانجا یکی از معادنی است که در پایان سال ۱۳۹۹ در شهرستان نیمروز شناسایی شد و از معادن کلاس جهانی محسوب می‌شود، با ذخیره‌ای بالغ بر یک میلیارد تن که در آینده نزدیک به یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور تبدیل خواهد شد و طبق نظر کارشناسان، این معدن با مطالعات و اکتشافات، به ذخایر بیشتری دست پیدا خواهد کرد.

این معدن در فاز یک به مرحله احداث کارخانه و تولید کنسانتره مس توسط شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا، وارد مرحله جدیدی از اجرای خود شده که با این اقدام، توسعه معدنی و صنعتی منطقه شتاب بیشتری گرفته است.

کنسرسیومی به هدایت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برنده مزایده معدن مس جانجا در سیستان و بلوچستان شد و تجهیز معدن، تسهیل اکتشاف و احداث کارخانه را در دستور کار قرار داد و مقدمات کار را فراهم کرد.

این معدن پیش‌تر در اختیار ایمپاسکو بوده است که این شرکت ۸۰ هزار متر حفاری در این محدوده با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش حفاری در معدن جانجا انجام داده است. معدن مس و طلای جانجا نمونه مشخص این مهم است و شاهد فعالیت گسترده بخش خصوصی در این معدن هستیم که با اشتغال‌زایی و درآمدزایی در منطقه همراه شده است.

معدن مس- طلا جانجا دارای بیش از ۱۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی است که پیش بینی می‌شود با توسعه اکتشافات در منطقه ذخیره احتمالی آن به یک میلیارد تن برسد.

به نظر می‌رسد، با فعال شدن معدن جانجا در سیستان و بلوجستان، بخش خصوصی فعالیت خود را در معادن اطراف توسعه بخشیده و آینده‌ای پررونق در انتظار آن مناطق است.

براساس تعهد سرمایه گذار طی ۵ سال آتی با احداث کارخانه تولید کنسانتره مس (ظرفیت سالانه حداقل ۱۳۰ هزارتن) و ایجاد صنایع پایین دستی، شرایط برای رشد تولید و اشتغالزایی در این منطقه فراهم خواهد شد.

بازدهی ۱۶۹ درصدی "ومعادن"

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نماد "ومعادن" از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان معاملات روز ۱۳ تیرماه، بازدهی قابل توجه ۱۶۹ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر