بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
راه اندازی نخستین معدن زیرزمینی کشور در گل گهر/ ۱۲۷ تومان سود نقدی تقسیم شد
مدیرعامل گل گهر گفت: امسال بخشی از تامین سنگ معادن زیرزمینی گل گهر را رقم خواهیم زد و در واقع اولین معدن زیرزمینی کشور احتمالا ۵ ماه آینده راه اندازی خواهد شد که در گل گهر اجرایی می‌شود.
کد خبر : ۲۶۰۱۰۸

راه اندازی نخستین معدن زیرزمینی کشور در گل گهر/ ۱۲۷ تومان سود تقسیم شد

بورس نیوز: مجمع عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ با حضور ۸۲ درصد (هشتاد دو درصد) سهامداران برگزار شد.

در این مجمع، ایمان عتیقی، مدیرعامل گل گهر اظهار کرد: همانطور که می‌دانید شرکت گل گهر ۴۲ درصد از کنسانتره و ۳۰ درصد از گندله کشور را تامین می‌کند. سال گذشته با توانمندی همکاران گل گهر با اهدافی که سهامداران تعریف کردند هم در بخش کنسانتره و هم گندله افزایش تولید داشتیم.

وی افزود: کسب ۸۵ رکورد تولید در بخش‌های کیفی و کمی باعث شد که شرکت گل گهر را جزو شرکت‌های تولیدی برتر بنامند و این افتخار از زحمت ۲۲ هزار پرسنل گل گهر با شرکت‌های زیرمجموعه به دست آمد.

عتیقی ادامه داد: گل گهر با گردش درآمد ۴۵ هزار میلیارد تومان و ۵۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته کار خود را به پایان رساند. در بحث تلفیقی افزایش ۴۵ درصدی درآمد را داشت که سود خالص ۲۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و تلفیقی آن ۲۸ هزار میلیارد تومان شد.

راه اندازی نخستین معدن زیرزمینی کشور در گل گهر/ ۱۲۷ تومان سود تقسیم شد

مدیرعامل گل گهر خاطرنشان کرد: صنایع شرکت از ۱۰ هزار میلیارد به ۲۰ هزار میلیارد تن افزایش پیدا کرد. شرکت گل گهر طی ارزش دفتری سرمایه گذاری بلندمدت با رشد ۷۵ درصد حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محقق کرد که امیدواریم پس از به نتیجه رسیدن سرمایه‌های ما شاهد سود چشمگیری باشیم.

وی تاکید کرد: این چیزی جز سرمایه گذاری سهامداران و هوشمندی آنان نبود و ما سعی می‌کنیم این منابع را بخش‌های منطقه گل گهر  که رشد قابل توجهی داشته باشد سرمایه گذاری کنیم که نیاز کشور تاحدی برطرف شود. گل گهر تنها شرکتی است که زنجیره تکمیل محصول را در خود جای داده و این‌ها مزایایی است که هزینه حمل، پرسنلی، سرمایه گذاری را به حداقل برساند.

عتیقی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای شرکت گل گهر بیان کرد: گل گهر طرح توسعه خود را چه در تولید و چه زیرساخت با هم پیش می‌برد و این از اتفاقات خوب است. در واقع تکامل یک سرمایه گذاری به طور کلی در محصولات دیده می شود. در بحث پشتیبانی محصولات ۴، ۵ شرکت را به عنوان پشتیبان در بخش تخصصی در لایه‌های زیرین شرکت‌ها توسعه داده و این باعث شده که جزو تخصصی‌ترین شرکت‌های تولیدی منطقه گل گهر باشیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ پروژه‌های کیفی را مدنظر قرار دادیم و این شاید از درخواست صادرات محصول برای کشور‌های خارجی کمی کاهش پیدا کند اما آسیبی به فولاد کشور نمی‌زند. ما سعی کردیم دو، سه پروژه کلیدی که یکی ظرف سه ماه آینده و دیگری تا پایان سال به پروسه تولید اضافه می‌شود و سطح کیفی محصول گل گهر را در سطح رقابتی عالی می‌کند را راه اندازی کنیم.

مدیرعامل گل گهر با اشاره به عملکرد گل گهر در بازار سرمایه توضیح داد: همان طور که می‌دانید گل گهر در بازار سرمایه از وضعیت خوبی برخوردار است. در یک سال و نیم گذشته حداقل سه پله رشد داشتیم. با کمی بررسی مشاهده خواهیم کرد که هیچ شرکتی در سطح کشور این رشد را نداشته و تنها شرکتی که این پیشرفت را داشته گل گهر بود. "کگل" ثبات خیلی خوبی داشت و این اطمینان بازار سرمایه خرد و کلان به گل گهر است.

عتیقی افزود: در یک سال گذشته سه شرکت را در جهت شفاف سازی جهان فولاد، تجلی و کاوند نهان زمین وارد بورس کردیم. هر سه شرکت آینده درخشانی با طرح‌های خوبی که در آن‌ها دیده شده اند، را دارند. از خصوصیت خاص گل گهر می توان به استراتژی خوبی که برایش تعریف شده است را اشاره کرد که آینده گل گهر را صدچندان بهتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل زنجیره فولاد که تولید سه میلیون ورق را در آینده خواهیم داشت جزو شاخصه‌های خاص ماست و روی آن تاکید داریم. همچنین، تامین سنگ که آینده و تداوم گل گهر را به دنبال دارد. در این موضوع روی ۵ محور کار می‌کنیم که اگر ظرف یک سال آینده به سه محور آن برسیم تداوم سنگ را برای تامین خوراک آینده گل گهر انجام داده ایم. همچنین از معادن خارج از کشور آفریقا و افغانستان گرفته تا اکتشافات گسترده که ۱۰ دستگاه حفاری را خریداری کردیم و تا آبان ماه وارد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال بخشی از تامین سنگ معادن زیرزمینی گل گهر را رقم خواهیم زد و در واقع اولین معدن زیرزمینی کشور احتمالا ۵ ماه آینده راه اندازی خواهد شد که در گل گهر اجرایی می‌شود.

مدیرعامل گل گهر درباره افزودن و تولید محصولات دیگر بیان کرد: درخصوص چندمحصولی بودن نیز پیش بینی می‌کنیم ظرف یک سال آینده به سبد فولادی گل گهر مس، طلا اضافه شود. همان طور که می‌دانید گل گهر در مزایده یکی از پرپتانسیل ترین ذخایر طلا در سیستان و بلوچستان برنده شده است.

عتیقی گفت: یکی از خصوصیات خوب گل گهر واحد طرح توسعه آن است که توانسته با دانشگاه‌های برتر کشور که در بحث‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند قرارداد‌های خوبی منعقد کند. این افتخارات گل گهر چیزی جز تلاش کارگران و کارمندان و حمایت سهامداران که همیشه همراه گل گهر بوده اید نیست.

گفتنی است، در پایان مجمع به ازای هر سهم ۱۲۷ تومان سود بین سهامداران تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهامداران، چشم به راه تصمیمات شرکت‌ها در مجامع
کدام شرکت‌ها زنگ مجامع را در ابتدای هفته به صدا در می‌آورند؟

سهامداران، چشم به راه تصمیمات شرکت‌ها در مجامع

بازدهی قابل توجه ۱۶۹ درصدی
معدن مس و طلای جانجا، در کلاس جهانی

بازدهی قابل توجه ۱۶۹ درصدی "ومعادن"

بهره برداري  از خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمين
در مراسمی با حضور وزیر صمت و دیگر مسوولین انجام شد؛

بهره برداري از خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمين

ارسال نظر