بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲
اعلام شرایط دریافت وام سهام عدالت
همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. چه آنها که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند. |
کد خبر : ۲۶۰۱۱۲

اعلام شرایط دریافت وام سهام عدالت

بورس نیوز: همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. چه آنها که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.

ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریاف کنند.

افرادی که سهام عدالت آنها توقیف شده هم امکان دریافت وام را ندارند.

مبلع وام سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی تا سقف ۱۴ میلیون تومان و برای دارندگان سهام ۵۲۳ هزار تومانی تا سقف ۷ میلیون تومان است.

این وام در اقساط ۳۶ ماهه و با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود. البته بانک در شرایط دریافت این وام، عنوان کرده که اگر متقاضی ظرف ۳۶ روز پس از دریافت وام، آن را کامل بازگرداند هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

اما نکته مهمی که درباره وام سهام عدالت بانک ملی وجود دارد این است که این وام در قالب نقدی نیست و در قالب کارت اعتباری است. اما نه کارت اعتباری فیزیکی. بلکه در قالب نشان بانک است و فقط برای خرید از فروشگاه‌هایی استفاده می‌شود که با این بانک طرف قرارداد باشند.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد.

وی گفت: مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیکی محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز بهتر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر