بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
در آیین نامه جدید وزارت صمت تدوین شد؛

پرداخت ۴ درصد از مالیات علی الحساب واردکنندگان در گمرک

در آیین‌نامه‌ای که اخیرا از سوی وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی تدوین شده، مقرر گردید که واردکنندگان ۴ درصد مالیات علی‌الحساب خودشان را در گمرک پرداخت کنند.
کد خبر : ۲۶۰۲۰۳

کارت بازرگانی

بورس نیوز: در آیین‌نامه‌ای که اخیرا از سوی وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی تدوین شده، مقرر گردید که واردکنندگان ۴ درصد مالیات علی‌الحساب خودشان را در گمرک پرداخت کنند و در سال بعد که مالیات پرداخت می‌کنند، این ۴ درصد به عنوان مالیات علی‌الحساب در نظر گرفته و مابقی محاسبه و نهایی شود.

در همین راستا، معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه برخی مودیان مالیاتی خوش‌حساب از نظر سازمان امور مالیاتی با یک ارتباط سامانه‌ای که بین سازمان مالیاتی و گمرک برقرار شده بود، از پرداخت این مالیات علی‌الحساب مستثنی شده بودند، گفت:، اما طیف وسیعی از واردکنندگان که از منظر سامانه مالیاتی جزو خوش‌حساب‌ها قرار نمی‌گرفتند، این مالیات علی‌الحساب را پرداخت می‌کردند.

گفتنی است، براساس رویه‌ای که در گذشته حاکم بود، کالا‌های وارداتی مربوط به تولیدی‌ها که دارای پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس بودند، بدون نیاز به اینکه سه سال سابقه حسابرسی مالیاتی داشته باشند، به صورت کامل از پرداخت مالیات علی‌الحساب معاف بوده است.

به نظر می‌رسد که در رویه‌ای که اخیرا توسط وزارت اقتصاد اعلام شده، واردات کالا‌های غیر مصرفی از سوی تولیدکنندگان مشمول ۲ درصد مالیات علی‌الحساب خواهد شد و این در حالی است که تا پیش از این تولیدکنندگانی که با کارت بازرگانی خود اقدام به واردات می‌کردند از پرداخت مالیات معاف بودند.

البته همچنان شرط خوش‌حسابی پابرجاست و اگر تولیدکنندگان سه سال سابقه حسابرسی مالیاتی و صدور برگه تشخیص داشته باشند، از پرداخت مالیات علی‌الحساب معاف خواهند شد، اما در این بازه زمانی باید مالیات علی‌الحساب ۲ درصد را پرداخت کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت عنوان کرد:

کاهش قیمت سیمان پس از مصوبه وزارت صمت

تکرار رانت‌های سال ۹۷ با بازگشت بورس کالا به وزارت صمت
حمزه قوچی فرد کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تکرار رانت‌های سال ۹۷ با بازگشت بورس کالا به وزارت صمت

نگران ۲ چالش پیش روی بازار سرمایه باشیم؟
مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نگران ۲ چالش پیش روی بازار سرمایه باشیم؟

ارسال نظر