بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت:

واگذاری سهام دو خودروساز در یکی، دو هفته آینده

واگذاری سهام دو خودروساز در یکی، دو هفته آینده
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد که با انجام قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و دارایی‌های این شرکت‌ها، واگذاری سهام این دو خودروساز تا یکی دو هفته دیگر انجام شود.
کد خبر : ۲۶۰۴۱۳

خودروسازی

بورس نیوز: آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به جلسه اخیر قطعه سازان با وزیر صمت، اظهار کرد: آن‌طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده، قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و دارایی‌هایشان از سوی تیم‌های مختلف کارشناسی با سرعت در حال انجام بوده و در مراحل پایانی خود است.

به گفته این مقام صنفی، طی روزهای آینده ارزشگذاری سهام خودروسازان و شرکت‌های وابسته آنها انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: با این حال، اینکه واگذاری‌ها به چه شکل انجام شده، سهام شرکت‌های اقماری خودروسازان کم‌کم یا یک‌جا واگذار شود، بحث اهلیت سهامداران، در نظر داشتن قوانین ضد انحصار، رفع تعارض منافع در کنار برنامه تعهدات متقابل بین خریدار و دولت و غیره، همه و همه مسائلی است که در وزارت صمت در حال نهایی شدن است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد که طی یکی دو هفته آینده شاهد واگذاری سهام خودروسازان و اعلام آن به بورس باشیم؛ موضوعی که مطابق برنامه وزارت صنعت باید تا مهر ماه امسال اجرایی می‌شد.

وی خاطرنشان‌کرد: در صورت تحقق این مهم، با عرضه خودروها در بورس و قیمت گذاری آنها، ایران‌خودرو و سایپا از زیان خارج شده و به‌تدریج به سوددهی می‌رسند.

محبی‌نژاد تصریح‌کرد: با واگذاری سهام شرکت‌های خودروسازی، تصدی‌گری دولتی حذف شده و تقریبا کار به بخش خصوصی سپرده می‌شود.

وی ادامه‌داد: همچنین نقدینگی خوبی به سمت این خودروسازان سرازیر شده و نقدینگی مورد نیاز تولید نیز می‌تواند تا حد زیادی از این طریق فراهم شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی
معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا مطرح کرد:

تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی

کد رهگیری و شناسه برای ۱۰۲ هزار کالا
معاون صنایع عمومی وزارت صمت عنوان کرد:

کد رهگیری و شناسه برای ۱۰۲ هزار کالا

ارسال نظر