بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
طلا کانال ۱۷۰۰ دلاری را هم از دست داد
بهای هر اونس طلا با ۳.۶ درصد کاهش به ۱۶۹۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و بهای هر اونس طلا در بازار طلای آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۱۶۹۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۰۵۳۴

طلا کانال ۱۷۰۰ دلاری را هم از دست داد

بورس نیوز: بهای هر اونس طلا با ۳.۶ درصد کاهش به ۱۶۹۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و بهای هر اونس طلا در بازار طلای آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۱۶۹۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دلار در برابر رقبای خود کمتر از بالاترین حد دو دهه گذشته بود و شمش با قیمت دلار را برای خریداران دارای ارز‌های دیگر گرانتر کرد.

بانک مرکزی اروپا برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته در روز پنجشنبه نرخ‌های بهره را افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا در نشست سیاست‌گذاری خود در هفته آینده نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد.

تورم بریتانیا در ماه ژوئن به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسید و شانس افزایش نیم درصدی نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در ماه آینده را تقویت کرد.

اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ سودی ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن از ۱۰۰۹.۰۶ تن در روز سه‌شنبه ۰.۳ درصد در روز چهارشنبه کاهش یافت و به ۱۰۰۵.۸۷ تن رسید.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در نشست روز چهارشنبه در بروکسل با دور جدیدی از تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین از جمله ممنوعیت واردات طلا از روسیه موافقت کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶درصد کاهش به ۱۸.۵۴ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۸۵۴.۰۳ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۶۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر