بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت:امضای این یادداشت تفاهم و اجرایی‌شدن آن می‌تواند تحولات مثبتی را در صنعت نفت و گاز ایران به‌ویژه میادین گازی فراهم آورد.
کد خبر : ۲۶۰۶۱۷

تحولات مثبت صنعت نفت و گاز با تفاهمنامه ۴۰ میلیارد دلاری

بورس نیوز: ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت درباره تفاهم‌نامه اخیر میان شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه، افزود: امضای این یادداشت تفاهم و اجرایی‌شدن آن می‌تواند تحولات مثبتی را در صنعت نفت و گاز ایران به‌ویژه میادین گازی فراهم آورد.

وی اضافه‌کرد: پیگیری این تفاهم‌نامه و به نتیجه رسیدن آن باید در اولویت اقدامات شرکت ملی نفت و شرکت‌های تابعه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت متن با اشاره به اینکه نیاز امروز صنعت نفت و گاز کشور، سرمایه‌گذاری و استفاده از فناوری‌های پیشرفته و نیاز امروز روسیه راه‌اندازی کریدور شمال-جنوب برای سوآپ فرآورده‌های نفتی است، ابراز امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه بتواند گام موثری در تحقق اهداف طرفین باشد.

وی یادآور شد: به مدد این همکاری‌های مشترک، کشور علاوه بر بهره‌مندی از عواید انتقال فرآورده‌های نفتی، گاز و حتی نفت خام از کشور‌های حاشیه دریای خزر به دریای عمان و آب‌های آزاد، می‌تواند از سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه میادین نفت و گاز بخصوص میادین مشترک بهره‌مند شود.

شریفی تصریح‌کرد: البته در این راستا لازم است قرارداد‌های موجود آسیب‌شناسی شده و با انجام تغییرات لازم متناسب با شرایط میادین مورد توسعه، از قابلیت فناورانه و تجارب شرکت‌های معتبر بین‌المللی روسی استفاده شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سفیر ایران در روسیه مطرح کرد:

تقاضای فراوان کالاهای ایرانی در روسیه

بین شرکت ملی نفت و شرکت گازپروم روسیه امضا شد؛

تفاهم‌نامه بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی تاریخ صنعت نفت ایران

ارسال نظر