بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
در سه ماهه ابتدایی سال جاری رقم خورد؛

صادرات ۸۳۶ میلیون دلاری شرکت‌ های دانش بنیان

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: شرکت‌های دانش بنیان در سه ماه نخست امسال ۸۳۶ میلیون دلار کالا صادر کردند، در حالی که سال گذشته ارزش صادرات کالا‌های این شرکت‌ها ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.
کد خبر : ۲۶۰۶۳۵

صادرات ۸۳۶ میلیون دلاری شرکت‌ های دانش بنیان

بورس نیوز: مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در جمع اعضای اتاق بازرگانیصادرات ۸۳۶ میلیون دلار کالای دانش بنیان از کشور مشهد اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در سه ماه نخست امسال ۸۳۶ میلیون دلار کالا صادر کردند، در حالی که سال گذشته ارزش صادرات کالا‌های این شرکت‌ها ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به طور ویژه پیگیر توسعه صادرات خدمات فنی، مهندسی و محصولات شرکت‌های دانش بنیان است.

صفری ادامه داد: وزارت امورخارجه با هماهنگی وزارت صنعت معدن و تجارت پیگیر افزایش تعداد رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور است. همچنین وزارت امورخارجه دوره‌های فشرده آموزش برای کارشناسان اقتصادی که قصد عزیمت به ماموریت و فعالیت در نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در خارج از کشور را دارند برگزار کرده است تا ضمن به روزآوری اطلاعات اقتصادی کارشناسان با سفر آن‌ها به ۲۰ استان کشور از نزدیک با ظرفیت‌های اقتصادی کشور آشنا شوند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد: وزارت امور خارجه پیگیر توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی و آفریقایی و آمریکای لاتین است و تمامی سفرا و روسای نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در خارج از کشور آماده ارائه خدمات به بازرگانان شرکت‌های ایرانی در راستای توسعه صادرات محصولات ایرانی به ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی و شرکت دانش بنیان هستند.

صفری گفت: هم اکنون اولویت با افزایش مراودات ترانزیتی با کشور‌های همسایه است و سیاست ما همکاری اقتصادی ۱۰۰ درصدی با افغانستان است. همچنین اولویت کاری ما ارائه خدمات برای تولیدات مشترک شرکت‌های دانش بنیان در خارج از کشور است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تقسیم سود 50 ریالی در مجمع توسعه تجارت هیرمند
مهمترین خبرهای مجمع پایان سال مالی "بهیر"

تقسیم سود 50 ریالی در مجمع توسعه تجارت هیرمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

امضا ۴ سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی

چهاردهمین نمایشگاه بیمه، بانک و بورس با هویت جدید برپا می‌شود؛

حضور حداکثری شرکت‌های بیمه در بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت مالی کشور

ارسال نظر