بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی گفت:بیش از ۶ هزار میلیارد تومان خسارت سیل اخیر در حوزه‌های مختلف کشاورزی اعم از دام، طیور، عشایر، قنوات، زنبورعسل، باغات و شبکه‌های آبیاری برآورد شده است.
کد خبر : ۲۶۰۸۵۸

خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی

بورس نیوز: سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سیل اخیر با حضور وبیناری ۱۶ استان با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: در فاز اول بیش از ۶ هزار میلیارد تومان خسارت سیل اخیر در حوزه‌های مختلف کشاورزی اعم از دام، طیور، عشایر، قنوات، زنبورعسل، باغات و شبکه‌های آبیاری برآورد شده است.

وی بابیان اینکه احتمالا با برآورد نهایی خسارات افزایش خواهد یافت، افزود: باید ارزش کار آبخیزداری به‌خوبی مشخص شود و بیشتر در این زمینه برای جلوگیری از این مهم هزینه شود.

وزیر جهاد کشاورزی از روسای جهاد کشاورزی استان‌ها خواست تا در کنار دامداران و کشاورزان آسیب‌دیده باشند و مسائل و مشکلات آنان را موردبررسی قرار دهند.

ساداتی نژاد همچنین، خواستار استفاده از ظرفیت بسیج سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در این امر شد و گفت: بسیج جهاد کشاورزی نیروی واکنش سریع و حافظ منافع دامدار و کشاورز بوده و احیاکننده بسیج سازندگی است.

وزیر جهاد کشاورزی از استان‌ها خواست خسارت دقیق در خصوص حوزه کشاورزی و دامداری در سیل‌های اخیر را اعلام کنند تا در این زمینه برنامه‌های لازم برای حمایت از آنان و تأمین موردنیاز محصولات آسیب‌دیده کشاورزی برای مصرف‌کنندگان در کشور انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی محصولات در مناطق سیل‌زده با روش تشکل‌ها و اتحادیه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی، تصریح کرد: خرید مرغ و گوشت نیز در اولویت قرار دارد و شرکت پشتیبانی امور دام کشور در این زمینه فعالیت‌های لازم را انجام خواهد داد تا دامدار ما متحمل خسارت بیشتری نشود.

وی همچنین از سازمان دامپزشکی کشور خواست تا مانند کانون‌های بحرانی به‌خصوص در حوزه دام و طیور با این موضوع برخورد شود تا دچار بیماری در این زمینه نشویم.

به گفته ساداتی نژاد، توزیع نهاده‌های دامی در مناطق سیل‌زده به‌خصوص حوزه عشایری نیز انجام خواهد شد.

وی همچنین از اختصاص سهمیه آرد به مناطق موردنیاز خبر داد و گفت: صندوق بیمه نیز باید با سرعت خسارت‌ها را برآورد کرده و پرداخت در این زمینه تسریع شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر